Bevrijdingsdag.


Wat was ik onder de indruk van de speech van Aboutaleb op Herdenkingsdag. Laat onderbuikgevoelens de weg niet plaveien naar haat. Meer dan ooit actueel. Traan over mijn wang.

4 mei en 5 mei. Herdenken en vrijheid vieren. Na de herdenking op tv zit ik buiten onder de grote boom. Wat een voorrecht om in vrijheid geboren te zijn en wat een onmacht voel ik voor hen die nog steeds niet veilig en vrij kunnen leven. Vrijheid vieren voelt dubbel. Wees lief voor elkaar.







Vakantie, lang blijven lezen en 's morgens niet meteen je bed uit, maar lekker nog even een boek induiken. Het is een tijd geleden dat ik zo makkelijk las. Een aantal jaar kwam het er gewoon niet van, kon ik de rust niet vinden ofzo. Maar nu lees ik achter elkaar. Zo'n chicklitboek, Zwaar verguld. Een guilty pleasure, suikerzoet fout. Hapsnapweg. Lekker.


En flessenpost van Pia de Jong die met haar gezin naar Princeton vertrok en columns over het leven in Amerika schreef. Ze heeft geweldig observeren vermogen en weet de verwondering die ik ook heb over de bizarre leefstijl goed vast te leggen.


Op bevrijdingsdag hadden we een borrel in de Beemster. Ik ging er op de fiets naar toe. Gezellig!


Lotte maakte zelf poffertjes voor de lunch. Samen delen.


Het dubbeldekkerproject wat al een aantal jaren loopt, lijkt een nieuwe wending te krijgen. We testen het uit als zonneterras. Lekker!


De temperatuur is gestegen. De sloten lijken wel bubbelbaden, zo gaan de karpers tekeer. Bizar, in die kleine modderslootjes, wat een natuurgeweld. Arme vrouwtjes, ze worden echt besprongen.


Vanuit mijn hangmat. Reuze lui.


Mooi: Om dingen anders te maken hoef je ze niet aan te raken, je moet ze alleen even anders zien.

Uit een Schitterend gebrek.


Zo raar, vorige week sneeuwde het nog in Nederland en nu liep ik mijn eerste rondje in korte broek!



Ik wilde heel graad deze vakantie wat leuks met zijn drietjes doen. We gingen klimmen in het Amsterdamse bos. Iets wat we alledrie echt superleuk vinden. Wat een mazzel hadden we met het weer en wat was het lekker tussen het frisse groen van de bomen. 3 uur lang geklommen en geklauterd. Best intensief!



Een UPdate ;). Jeminee. Er kwam een berichtje binnen, 4 miljoen stappen heb ik gemaakt met dit ding. Sinds april 2015. (en dan had ik 'm in juli in Italiƫ niet eens om, dat zie je ook, dat deukje in de grafiek). Grappig hoor, het blijft motiverend vind ik. Soms voel ik me een piepklein beetje een slaaf van mijn stappenteller, dan bedenk ik 'ik moet echt nog even bewegen', maar over het algemeen is het juist heel erg leuk om zo te zien hoe je ongemerkt de kilometertjes wegstapt. Volgens up 3220 km, al is hij niet altijd even nauwkeurig in het aantal kilometers vertalen vanuit de stappen volgens mij. Toch best een eindje. Op naar de 5 miljoen!


No comments:

Dit vinden anderen leuk nu