Te laat voor de Japanse kers en te vroeg voor zakdoekjes

Op instagram zag ik ze voorbijkomen. Talloze foto's van mooie bloesem. Zelf had ik ook al heel wat kiekjes geschoten met mijn telefoon. Maar eigenlijk wilde ik er gewoon de tijd voor nemen. Een keer op een avond ofzo, en dan een mooie wandeling erbij. Maar de week vloog voorbij met de zakenreis naar Parijs en pas vandaag ging ik met Lotte naar het Amsterdamse Bos, naar de Japanse bloesemvallei.

We waren iets te laat, dat zagen we al vanuit de verte. Het had ook wel veel gewaaid de afgelopen week. Maar van dichtbij was het toch wel erg prachtig hoor.







En stukken rustiger dan vorige week volgens mij, tijdens het Bloesemfestival.














Om geen risico te nemen, gingen we op de terugweg langs het Amstelpark. Kijken hoe het met de zakdoekjesboom was, die we vorig jaar (of was het al twee jaar geleden?) per ongeluk ontdekten. Lotte en ik speurden rond en probeerden ons te herinneren waar we 'm nou zagen. Door de hagel liepen we een rondje in het park. Ook hier was de Japanse tuin al uitgebloeid, maar stond er nog veel wel in bloei.
















En op 't laatst ontdekte ik 'm, dacht ik. Ik maakte foto's van het blad en determineerde met behulp van Google. Ja, dat moet 'm zijn, maar de bloeiperiode is ergens mei-juni. In die tijd staat de rhodondendronvallei ook in de mooiste bloei, komen we gewoon nog terug!


No comments:

Dit vinden anderen leuk nu