Stukjes april uit mijn telefoon


Zo'n tripje naar Parijs lijkt natuurlijk hartstikke leuk en dat is het ook. Maar feitelijk komt zo'n reisje er vooral op neer dat we lang in de auto zitten en ter plekke besprekingen hebben. Zo'n 12 uur zitten; de dag daarna ben ik dan ook altijd wel gaar. Lekker met de kat op schoot dus.


En weer genieten van het buiten zijn.





De hosta's lopen uit!


Wat een lange schaduwen nog.


De schaapjes op de dijk. Ik geniet er zo van!





De druppels op het gras.


Met Lotte bij de bloesems.



Hah! Dit is de zakdoekjesboom. Denk ik. Gaan we binnenkort checken!






Maandagmorgen. Met koffie in mijn hand staar ik naar buiten en dan maakt mijn hart een sprongetje. De eerste zwaluw! Niet één, nee twee zwaluwtjes buitelen om elkaar heen. In mijn hart zingt het, zomer, zomer, zomer. Tot. POK! Eentje knalt keihard tegen het raam. Valt dood neer. Rocky erbij, die met het beestje in zijn bek de tuin in loopt. Ik ren er op mijn sloffen achteraan, maar hij is al dood.
himmelhoch jauchzend, zu tode betrübt, in 10 seconde.


Zo'n mooi beestje. Het is zoals het gaat. In deze tijd zie je overal dode dieren, of eigenlijk altijd wel, op het platteland. Maar toch, ik vind het sneu.


Lunchpannenkoekjes. Ik bakte hele lekkere, met eitjes van onze eigen scharrelkipjes, die het beslag heel geel maken. Volkorenmeel, rozijntjes, en naast melk ook een scheutje vers sinaasappelsap. Kaneel en vanillesuiker. Nomnomnom.


Lotte maakt de vloer schoon.


Ik drink mijn ochtendkoffie. Gewoontes. Dingen waar ik blij van word.


Er zijn wel honderden ganzenkuikens, als ik de dijk over loop, snellen ze het water in. Hard gakkend.


No comments:

Dit vinden anderen leuk nu