Skip to main content

Sport recap maart

Maart is alweer voorbij. Een beetje een gekke maand op sportgebied, het hardlopen is er een klein beetje bij ingeschoten. Laat ik eens even terugkijken.

Wat waren mijn doelen ook alweer voor maart?


  • yoga: ik ga heel gaaf een masterclass volgen bij Tara Stiles, een heel weekend yogales. Mijn eerste echte les in levende lijve zeg maar. Heel erg benieuwd. Yoga hou ik er dus in maart ook nog echt in!
  • hardlopen en wandelen: nu toch wel graag die 10.000 gemiddeld per dag. Nieuwe ronde, nieuwe kansen zeg maar. Verder wil ik er niet teveel druk op leggen. Lekker blijven lopen, afwisselend trainen en ik hoop ergens in maart dat echte happy loopgevoel weer te krijgen. 
  • verder zie ik het wel. ik hoop dat ik veel van lentedagen kan genieten en veel buiten kan zijn. De eerste week van maart schijnt daar niet echt in mee te gaan helpen, maar dat wachten we dus maar rustig af!


Oke, let's look back!

Yoga : 575 minuten - dik 9,5 uur
Deze maand deed ik de Strala Intensive Training van Tara Stiles. Een heel weekend vol met yoga. Mijn eerste 'echte' yogales, in een groep. En wat was het LEUK!!!! Ik heb er echt zo van genoten. Deze vorm van yoga past bij mij: heerlijk bewegelijk, lekker vloeiend, vrij en vrolijk. Wat zou ik graag ook Strala yogalessen in de buurt willen blijven volgen, want deze vorm is lastiger via mijn good old YouTube. Dat blijf ik vooral doen met Adriene, daarbij ligt het tempo wat lager, is er meer uitleg, ook heel fijn en lekker. Yoga is een cadeautje in de dag. Dik 9,5 uur deed ik yoga in maart, 575 minuten.

Hardlopen: 50 km
Sja, hardlopen schoot er een beetje bij in deze maand. Ik klapte mijn enkel dubbel op een stoepje en bleek een klein scheurtje in mijn enkelband opgelopen te hebben. En nu net deze week kreeg ik een opdondertje van een virus. Superverkouden, vol hoofd, zweten, slappe benen, slap lijf. Voor mij een teken om dat lijf niet extra te belasten met hardlopen en het wat rustiger aan te doen, alleen maar wandelen. Niets aan te doen, soms loopt het leven zo.
Daarbij, de keren dat ik wel liep gingen eigenlijk superlekker. Tot zelfs een duurloop van 14 km aan toe. De lente liet toch nog wel een beetje op zich wachten, veel kou en wind, maar ook de eerste grutto's en de veelbelovendheid van alle vogelgeluiden. En vandaag, op de eerste dag van april lijkt de lente wel echt aangekomen te zijn. Wat een heerlijkheid!

Wandelen: net geen 10.000 stappen per dag
Ook met het wandelen heb ik mijn doel niet behaald. Met dat arme pootje heb ik een paar dagen echt bijna niks gelopen, veel op de bank met been omhoog. Net wat minder stappen dan in februari, 265258 in totaal. 8556 per dag gemiddeld. Toch niet heel slecht. En wat zijn uiteindelijk cijfertjes... Ik heb die Up vooral om me bewuster te worden van het lekker bewegen door de dag heen en wat vaker stukjes te lopen. Heb best veel ook 'echt gewandeld', echte wandelingetjes van minstens 25 minuten. In totaal 52,4 km. Door Amsterdam, door de polder bij de Rijp, langs de dijk, in Edam. Ik ga er vaak even op uit en zet mijn auto ergens neer voor een stukje lekker lopen. Je hebt net wat meer tijd om lekker om je heen te kijken, te genieten van al het moois, foto's te maken en gewoon een beetje te struinen.

De rest
Verder fietste ik een rondje door de buurt, deed ik 3x pilates (ik miste een keertje door mijn voet en door Pasen), ik deed workouts in de tuin - schoffelen, snoeien, onkruid trekken. Al met al lekker bezig.

Al met al misschien niet optimaal kunnen sporten maar gedaan wat ik kon, wat lekker voelde. Past weer helemaal in de Strala-filosofie: 'Move with everything you've got, in every direction you can'. Niet omdat het moet, maar omdat ik me echt een heel stuk blijer en fijner voel als ik lekker in beweging ben.

Vooruitkijken op april
Ik heb een leuk nieuw doel, voor april, maar direct voor het hele jaar. Ik wil gemiddeld 1 uur per dag echt in beweging zijn: wandelen, hardlopen, yoga, pilates, fietsen, you name it, alles doet gewoon lekker mee. In maart besteedde ik toevalligerwijs precies 31 uur (en vijf minuten en 54 seconde *tonguitsteeksmilie*), in april ga ik dus voor minstens 30 uur!

En dan ga ik nu mijn renkleren aandoen, voor een rustig rondje. Kijken hoe het weer gaat na een week niet hardlopen.

Comments

Popular posts from this blog

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

April doet wat ie wil. En mei ook

Dit zijn Joost en Lotte.  Joost spaart auto's. Net als vroeger. Alleen zijn ze nu groter. Lotte vindt het wel grappig. Ik ook. Vooral deze leuke nieuwe. Mijn lievelings op het moment!

We gingen er een stukje mee touren.



Naar de molen, waar muziek was. Met weinig bezoekers, want het was KOUD!





Gelukkig had ik mijn eigenwijsheid laten varen en mijn echte winterjas weer van zolder gehaald. Mijn tussenjas (die eigenlijk de afgelopen weken ook niet voldeed) trok het echt niet meer, die koude wind.

Gelukkig konden we er wel om lachen. Hoe kan dat ook anders, in zo'n grappig autootje.

Herfstvakantiedingen doen: Bowlen met het gezin + aanhang. Gezellig avond, vooral het laatste potje, want toen won ik ;).


Wandelingetje.


En toen was het opeens warm. Gek genoeg maar op een paar plekjes in onze tuin. Hier achter de caravan op de camping zelfs zo warm dat ik binnen no time al mijn kleren uit had gedaan en in mijn ondergoed in de zon zat te lezen. Zo lekker!

Lotte voegde zich bij me. Ze ha…

Week 16: dingen uit deze tijd

Wat maakt het dagelijkse leven fijn deze dagen? In de opmars naar het 'echte' warme voorjaar word ik blij van veel dingen. Niet alleen de belofte van de komende warmere maanden, maar juist ook dit grillige aprilweer heeft zijn charme. Groeiseizoen.
Nieuwe plannen. Joost recyclete een oud bad tot hot tub to be. Kwestie van straks een vuurtje onder stoken en dan in bad uitzicht op de ondergaande zon. Hoe cool is dat nu weer?

De zon is alweer zo vroeg op dat ik 'm niet meer op zie komen. Al voor half 7 en dan lig ik nog in mijn bedje. Maar ik begin de dagen wel bijna altijd aan het IJsselmeer. Als ik de dijk opklim, de ganzen nu met hun ganzenkuikens, zie wegvluchten, de wolken boven het water zie hangen, dan weet ik dat het goed is.



De liefste kat van de wereld deze knorrie, eh, Rocky. Hij snurkt zo hard en kan zo goed luieren. 

Zo'n fijn stukje vind ik dit. De lage polder met de molen. Als kind speelde ik hier af en toe bij kennissen van de ouders van een vriendin, die…

Klik om verder te bladeren in mijn blog

Show more