Minivakantie thuis

Freedom is a state of mind.


Met een hele drukke week voor de boeg, probeer ik me maar te bedenken dat vrijheidsgevoel vooral in je hoofd zit. En dat er meer uren in een dag zitten. Na het werk dus even lekker de tuin in.
En daarna een korte wandeling maken. Even de toerist uithangen in mijn 'eigen' stadje Edam. Waar de bloesem zo prachtig bloeit.



Ik vind wandelen leuk, dat zeg ik wel vaker. Het geeft de mogelijkheid, meer nog dan met hardlopen, om op zoek te gaan naar gekke details en leuke dingen. En mooi piepklein ophaalbruggetje.


De magnolia, nu echt bijna uitgebloeid.


Het wapperende rood-wit-blauw op een boot, van mensen die vast ook weten wat vrijheids- en vakantiegevoel is.


Een grappige gevelsteen met een eikeltje.


Ik vind het een uitdaging om steeds weer nieuwe dingen te ontdekken, ook al is het een straatje waar ik al duizend keer ben geweest.

Thuis stond er heerlijk eten voor me klaar.


Een andere avond wandelde ik gewoon thuis. Even bij de schaapjes kijken.


Rondje op het land.


Joost heeft op het uiterste puntje twee stoeltjes neergezet. Een zalig plekje om even te gaan zitten en eens goed rond te kijken, naar de spelende hazen, de kievitten die raar door de lucht buitelen, de vogels om me heen. De zon ging zo mooi onder.



Twee x katjes.








Het was zo'n spectaculaire avond. Met aan de ene kant een prachtige zonsondergang en aan de andere kant een enorm dreigende lucht.




Minivakantie, ik kan niets anders zeggen!

No comments:

Dit vinden anderen leuk nu