In de tuin in april


De tuin ontploft en barst uit zijn voegen.


Het fluitekruid staat alweer hoog.




Boshyacintjes hebben de tuinverbouwing overleefd.


De esdoorn komt uit.


De gouden regen regent goud.


Het gebroken hartje is geboren.


In de plantvakken beginnen de plantjes zo langzamerhand ook op te komen. Het lijkt nog een kale vlakte als je er snel overheen kijkt, maar het gras komt echt steeds meer op en hier groeit de anemoon al.


Hoe deze heet weet ik even niet zo snel. Woekerende prikkende plant, maar hij bloeit wel mooi. Is het longkruid?


Anemoontjes.


En dit is ook zo grappig. In de moestuinbak. Niets ingezaaid, maar dit komt op. Een beetje alsof het vetplantjes zijn, dikke bladeren. Mooie kleuren! Maar wat t is, geen idee.




Lang leve de lente!

4 comments:

loesje said...

Longkruid ken ik alleen in blauwpaars, dus ik denk dat dit toch iets anders is.

Xandra Qotton said...

die kleine plantjes in je moestuin: qua kleur lijkt het springbalsemien. Hier favoriet bij de kinderen vanwege de wegspringende zaadjes, maar binnen no time staat je hele tuin er vol mee! Overigens wel weer vrij makkelijk uit te roeien want de plant wortelt niet diep en trek je dus zo uit de grond

jojoco said...

@loesje, dank voor je meedenken. Ok, longkruid bestaat niet in het wit. Het lijkt er wel een beetje op, maar is misschien andere variant, of echt een andere plant. Zoveel verstand van bloemen en planten heb ik nog niet. #steedsietsmeerleren

@Xandra, Springbalsemien! Maar natuurlijk! Ik had het echt niet herkend, maar in het najaar zijn Lotte en ik speciaal zaadjes gaan verzamelen om springbalsemien te zaaien. Wij zijn namelijk ook dol op de knallende zaaddozen. Zo leuk! En dat het zo woekert, ik denk dat we achter in het bos wel een plekje hebben, waar het zijn gang mag gaan... Ik vind het ook zo lekker ruiken, zeker na een regenbui.
Dank! Echt grappig dat jong springbalsemien zo vetplantachtig is.

Conny - Alias Papillon said...

Volgens mij is het smeerwortel...

Gr., Conny
papillon60.blogspot.nl

Dit vinden anderen leuk nu