Bloesem en zonneschijn

Met rozige wangen en een kopje thee zit ik op de bank. We kijken de gemiste uitzending van Andere Tijden, over de ruilverkaveling in deze buurt: http://www.npo.nl/andere-tijden/09-04-2016/VPWON_1250561. Het leven was vroeger hard, maar ook eenvoudig. En nog steeds voelt het af en toe alsof de tijd hier minder snel gaat dan in de stad. Koeien lopen nog steeds op de weg van weiland naar weiland en op een zonnige dag scharrelen de dorpsbewoners in hun tuinen.

In huis heeft Sammy de kolder in de kop. Ze scheurt als FreeRunner door de woonkamer, springt recht tegen de muur op om een vliegje te vangen en racet dan via de achterkant van de bank weer weg om vervolgens in mijn tenen te bijten. De oostenwind zingt om het huis, zo'n suizend geluid. Het is zondagavond. Een week weer voorbij. Wat gebeurde er ook alweer allemaal?

Ik blader terug in de tijd.


De zon komt steeds vroeger op. Vaak red ik het niet eens om te zien hoe ze boven het water komt.


Ik kocht een nieuwe sportlegging. Fijn voor yoga en rennen, maar stiekem ook om gewoon in rond te lopen. Lekker vrolijk!


Een ochtendwandeling in de buurt. Mooie oude huisjes.



Er wordt steeds meer gebouwd in de polder.


De bomen doen de wave. En zie je die fuut? Zo mooi, hoe ze aan het baltsen zijn, een ingewikkelde dans met coole hoofdbewegingen. 


In de knop. Overal gaat alles bloeien. De groene waas in de bomen en struiken wordt iedere dag duidelijker.


Nog voor het ontbijt ben ik volgetankt met mooie uitzichten.


Het heet hier met recht Waterland.




Lekker lui op de bank met een spinnend dekentje. Ben weer veel aan het lezen en dat bevalt eigenlijk heel goed. Al val ik er vaak van in slaap.


Een rondje hardlopen. Ik start in de regen, maar dan breekt de zon door. Mooi om die buien te zien overwaaien.



Bloesem. Overal bloesem.



Een klein proefritje met The Lady.



In de tuin bloeit ook steeds meer.




En daar gaat de zon weer onder.


Deze las ik uit. Het kostte me even om in te komen. De eerste paar hoofdstukken snapte ik het lovende commentaar op de kaft niet helemaal. Maar op de een of andere manier word je toch het verhaal ingezogen en leer je de hoofdpersoon steeds meer kennen. Omdat hij het verhaal vanuit zijn gezichtspunt vertelt, merk je pas later wat het andere perspectief is. Ik vond het mooi.


Ik kan niet echt koken. Maar deze lukten best goed. Ik had zo'n zin in viskoekjes. Thaise viskoekjes. En maakte ook een grote bulgursalade, met kikkererwten. En het was echt lekker (zei ze verbaasd).


Lekker kneuteren met Lotte op zaterdagavond.


In de tuin in de avondzon.


Zondagochtend. Yoga voor het eerst buiten op het terras. Dat was lekker! Met de vogels op de achtergrond en de hele frisse lucht. En daarna ontbijt in het zonnetje.


Ogen dicht en genieten van de warme stralen.


Hardlopen vind ik het leukst op nieuw terrein. Als het nog meer voelt als avontuur. Maar de paadjes hier in de buurt zijn 'op'. Leuk hoor, in de polder wonen, maar qua hardlopen is het beperkt: de ene kant op langs de dijk of de andere kant op. Of het dorp in en een rondje polder. 
Nou is het natuurlijk iedere dag anders, ieder seizoen geeft zijn eigen kleur aan diezelfde weg en ook de gedachten en de muziek zorgen steeds weer voor een ander loopje. Maar het leukste vind ik toch om op nieuwe mooie plekken te lopen. Te ontdekken. Niet weten wat er achter de volgende bocht komt. 
En zo belandde ik een stuk verderop ook langs de dijk. 


En zag ik heel veel bloesems.





En toen was het al weer maandag. Een nieuwe week. Geniet ervan allemaal!


1 comment:

Conny - Alias Papillon said...

Heerlijk hè, die lente! Mooie auto trouwens!
Have fun,
Conny (papillon60.blogspot.nl)

Dit vinden anderen leuk nu