April, kikker in je bil


Is het gewoon alweer april. Het eerste kwartaal alweer voorbij. Nieuw hoofdstuk van het jaar.


Wandeling door Edam, op een zonnige ochtend. 


Feest! Een van de mooiste momenten in het jaar: als de lammetjes weer op de dijk staan.


Zo leuk om naar het gehups en gerace te kijken.


Wat een heerlijk lenteweer was het. De slippers zijn weer tevoorschijn gehaald!


Ik kocht een nieuw boeket van mijn verjaardagsbon. In deze bloemenzaak kun je losse bloemen kopen. Als een kind in een snoepwinkel voel ik me dan, net als vroeger als je na het zwemmen voor 50 cent wat lekkers uit mocht kiezen. Kijken, dubben, welke zal ik doen? 

Deze werden het. Lenteboeket.


Mooi plekje in Edam.


Ik zit niet meer in mijn uppie aan het strandje in de ochtend.


Er is een bepaalde wind geweest ofzo, opeens liggen er heel veel kreeftjes. Eng idee eigenlijk, dat die daar rondzwemmen en je in je teen kunnen bijten.



Een fietstochtje in het weekend werd iets langer dan verwacht, ik had de kaart niet helemaal goed in mijn hoofd. Maar heerlijk was het, lekker buiten.


Het buitenseizoen is officieel geopend met de eerste bbq!



En het voorjaarsvuur.



Lang leve april!

3 comments:

Conny - Alias Papillon said...

Resten van de Europese rivierkreeft die zeer bedreigd is door de invasieve rode Amerikaanse rivierkreeft. Ze bijten niet zomaar in je teen hoor. Als wij duiken zien wij regelmatig de Amerikaanse soort en deze kan je vangen en opeten. Lekker. In Zweden is het een traditie om rivierkreeft te eten.
Heerlijk zo'n vuurtje in je tuin. Als ik dat doe begint direct de buurt te klagen...

Hartelijke groet,
Conny (papillon60.blogspot.nl)

Hester said...

Oh, heerlijk. Weer buiten leven!

Hester (mijnmomenten) said...

Ik heb door jouw trouwens een jawbone up move gekocht. Je schreef er zo enthousiast over! En, oh, wat is het leuk! Bedankt voor de tip!

Dit vinden anderen leuk nu