Skip to main content

Lente in Amsterdam

Jaaaaa! De lente is toch echt in aantocht. Om een beetje warm te draaien eerst drie mooie zonsopkomsten, zomaar vanuit ons zolderraam. (de dijk over met mijn pootje ging nog niet)





Om zo goed mogelijk toegerust te zijn voor mijn yogaweekend laat ik mijn enkel intapen met medical tape. Die tip kreeg ik tijdens mijn pilatesles en gelukkig kon ik de volgende dag nog ergens terecht. De rest van de week hou ik zoveel mogelijk rust.


Een haas in de tuin. Laatst telden we er meer dan 30, op het laatste stukje weg van de provinciale weg tot ons huis.


Avondlicht op de dijk.


Een krols katje dat niet meer naar buiten mag maar nu zo graag wil. Deze week wordt ze geholpen, zoals ze dat zeggen.


En daar is de lente! Piepende remmen, uitstappen en op en neer springen. Lammetjes! Lammetjes op de dijk!



Mijn lieve vriendje is jarig. Proost!


Ik kocht nieuwe bloemen en ben er zo blij mee!


Ontbijt op zaterdagochtend. Onder toeziend oog van hongerige kippetjes.


Mooi he?


Het is een stralend prachtig weekend. Mijn yogaweekend (daarover later meer). Ik compenseer het binnenzijn met extra vroeg de bus nemen en heerlijk een paar uur struinen door prachtig Amsterdam. Mijn lievelings in de lente. Als iedereen uit zijn holen lijkt te kruipen, een stuk aardiger lijkt en mensen minder haast lijken te hebben.



Met haast kom je niet ver als toerist. De rij voor het Anne Frank huis cirkelt helemaal om de Westerkerk.












Dit huis vind ik leuk. Nooit volmaakt.









Dat zondagochtendlicht in de stad. Onovertreffelijk.




Deze vriendjes zag ik op de terugweg, toen ik blij en voldaan uit de yogastudio kwam.
Altijd nieuwsgierig blijven!


MOoi toch, Amsterdam?


Mooie nieuwe tunnel bij het Centraal.


Ik kan het niet laten om naar de details te kijken. Deze tinten groen. Prachtig!


Snork.


Terwijl ik yogaade, had Isa een wedstrijd. Met dat enge springen, waar ze de vorige keer nog 6 keer gevallen was. Vlak voor haar viel er ook een meisje. Arm gebroken, ambulance.... Ik had al gezegd dat ik het haar van harte gunde, maar dat ik niet durfde te kijken. Watje ben ik. Isa durfde wel, ze deed mee en werd nog tweede ook. Wat een kanjer he?


Goedemorgen nieuwe dag!


Mijn yoga-compagnon.


En de dame die straks een stukje minder dame is.


Mooie tulp. Het lijkt bijna wel een roos!


Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Random zomerfotootjes

Het water is weer tot rust gekomen, de ergste golfslag is weg. Zo mooi vind ik het dan, hoe de wolken weerspiegeld worden in het water. Zeker als je aan het zwemmen bent, dan zit je daar echt Middenin. Zo fijn!

Ik kan daar echt zo van genieten, even koffie aan het water.

Nichtje Fie werd 5 en kreeg een zeemeerminnenstaart. Wat cool zeg!


Gewoon nog maar wat plaatjes van het water, ik krijg er zelf nooit genoeg van, hopelijk jij ook niet (anders klik je maar weg ;))


De kippen en haan zijn gewend aan de nieuwe slaapplek van de haan en verzamelen daar 's morgens voor het eten. De kuikens zijn al groot en ik denk dat de twee witte allebei haantjes zullen worden. Als dat maar goed gaat straks....


Prachtige zonsondergang. Cadeautje aan het einde van de dag.


Isa stuurde een fotootje, die was nog even naar Reuring met vriendinnen. Gezellig dat ze ons dan een beetje op de hoogte houdt in de familie app groep.


Zomereten: veel kleur. Daar word je toch blij van?


Tijd van de toetsweken. Het is…

Week 25: Midzomerweek - en zomer is het!

De week van midzomer, altijd een beetje een dubbel gevoel omdat de dagen weer korter gaan worden. Maar hee, de zomer is pas net begonnen en goed ook. Wat een heerlijke dagen! Werken is een beetje pittig met dit warme weer, maar als je klaar bent, begint er gewoon een heel nieuw stuk dag. En ook 's morgens vroeg is fijn, aan mijn strandje. Met zo'n begin voelt iedere dag een beetje als vakantie.




De bloemen die we Lotte gaven bij de voorstelling komen zo prachtig uit. Toverbalpioenen zijn het, en ze verkleuren langzaam van dieproze naar wit. 

Ik maak een wandeling door Purmerend op maandagavond, want Lotte doet een proefles dans. Later op de avond zwemmen we met vrienden heerlijk in het IJsselmeer en kletsen we in de tuin tot het donker is. 

Nu weer heel anders, de pioenen. Door het warme weer gaat het extra snel deze keer.


Tropenrooster: vroeg beginnen met werken. Tussendemiddag echt een uur lunchpauze en even heerlijk buiten zitten en op tijd weer klaar. 

Tijd voor een ijsje!

Walk with me, loop je een eindje mee?

Loop je een eindje mee door de tuin? Het is zo'n mooie avond, met dat zachte goudkleurige licht. Door mijn 'pak-nog-minder-mijn-telefoon-experiment' neem ik deze keer mijn echte camera weer eens mee. En eerlijk is eerlijk, hoe mooi de foto's van mijn Samsung ook kunnen zijn, dit is toch wel net even een tikkie mooier. 
Door mijn camera kijk ik extra goed naar alles om me heen. De zachte haartjes van de planten, stuifmeelkorrels, de voelsprieten van een vlinder, hoe de kleur verandert als je je blik verandert van met de zon mee naar tegen het licht in. En niet alleen mijn ogen, ook mijn andere zintuigen zet ik goed aan het werk. Het ruikt zo lekker, in de avond in de tuin. De geur van lavendel, van de vlinderstruiken. En het al beetje vochtige gras aan mijn voeten (met hier en daar een naaktslak, ieuw!), het windje dat door mijn haren waait.
Ik ben een bofkont, dat ik hier woon. Maar wel een bofkont die dat heel goed beseft en er misschien wel meer dan wie ook van kan …