Winterlicht

Oktober vind ik zo'n mooie maand, qua licht. Maar februari staat dan aan de andere kant van de kortste dag en heeft net zulk mooi licht. Zeker de laatste paar dagen. Jeminee, ik kon wel blijven verzuchten hoe mooi het was. 


Dinsdagavond als Lotte viool heeft heb ik een kleine dertig minuten. In het donker vond ik het dan niet zo fijn om een rondje te lopen, maar nu het nog licht is, doe ik dan even een wandelingetje. En ik zag dit veldje met sneeuwklokjes en crocussen.


Ochtend. Steeds vroeger komt de zon weer op.




Het was zo prachtig aan het strandje.


Ik begon de dag met een fietstochtje door de polder.


Dat heldere licht. Zo mooi.



Ik speurde naar de grutto. Had gehoord dat ze weer in Nederland gesignaleerd waren. Maar nog niet bij ons. Ik zag ze niet. Wel scholeksters en veel eenden en ganzen, aan de waterkant, in het zonnetje.


Later die ochtend ging ik naar Edam, bloemen kopen.




Het blijft een fotogeniek plaatsje.





Ook zo'n plek waar ik al wel honderd keer een foto heb gemaakt. En nog steeds zo mooi. Ik vraag me af of de andere automobilisten die hier wachten om in te voegen in de provinciale weg het ook opmerken. Ze kijken me altijd raar aan als ik uitstap om extra goed te kijken en een foto te maken.


Een loopdag gisteren, een duurloopje. Helemaal vanzelf ging het niet, maar wel makkelijker dan de afgelopen keren. En toch mooi 13 kilometer. Ook weer in het prachtige licht. Een sneeuwbui op mijn kop onderweg en daarna weer stralende zon.


Lotte is bijna jarig en maakte samen met Isa haar tractatie.


Vanmorgen was de wereld wit. Het sneeuwde!




Het strandje lag er weer zo mooi bij.



En toen de zon erbij kwam, was het helemaal sprookjesachtig.


Wat een magische plek is het toch.


En wat ben ik blij met mijn telefoon, die zulke goede foto's neemt.


Een echt wit strand.




De sneeuwklokjes waren gevallen.


Niet allemaal gelukkig.



Lente en winter, in een oogopslag.


5 comments:

Anonymous said...

PRACHTIG.
Dank voor zoveel geniet momenten.

Anonymous said...

Ontzettend mooi. Fijn om alle fotos weer te zien.
groetjes selien

Jolanda said...

Prachtige foto's! <3

Mireille said...

Hele mooie foto's, ze leggen de kleuren echt mooi vast! Welke telefoon had je ook alweer? Samsung? Ik vind mijn iPhone 5 minder goede foto's maken dan de 3..

jojoco said...

@Mireille
Ik heb de Samsung 6 edge en ben erg blij met de foto's die hij maakt. Mijn Iphone vond ik ook prima, maar dit is nog net een slagje scherper en bovendien beter bij weinig licht!

Dit vinden anderen leuk nu