Leuke dingen van de afgelopen dagen

Even wat blijheid van de afgelopen dagen hier de revue laten passeren.

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn zusje een Bloomon cadeaubon. En vorige week bestelde ik een boeket. Donderdagavond ging de bel en kreeg ik de bloemen, mooi verpakt in een kartonnen huls met leuke tips erop gedrukt. Ik sneed de bloemen en takken schuin af en bewonderde ze. Nog in de knop, supervers en allemaal verschillende.


De volgende ochtend met iets meer licht. Dit zijn mijn lievelingsboeketten, gewoon, allerlei mooie en verschillende bloemen. 


Kijk nou wat een prachtige er tussen zitten: de kleur hiervan dan, zo vol en fluwelig.


Anjers zijn niet mijn favoriet, maar deze is wel heel shiny!


Een beetje winters, een zachte distel.


De roos, zo prachtig.


En nog veel meer takken en bloemen. Erg leuk, ik kijk er iedere dag verschillende keren naar, de kinderen worden al gek van me. 'Ja nou weet ik het wel dat die .... zo mooi is'. 


Ik hou er nou eenmaal van. Puh.


Zaterdag ging ik met Lotte en een vriendinnetje naar het klimduin. Heerlijk spelen en struinen en wandelen. Best pittig dat duin en die trappen.


Klimgeiten!


Lekker spelen en rennen.


Wat zijn de duinen toch mooi. Iedere keer als ik er ben, denk ik dat ik dat vaker moet doen, maar het is me vaak net te ver weg, toch een uur heen en een uur terug.


We vonden een hut.



En warmden later op met warme choco voor de ladies en Chai tea latte voor mij.


Ik kocht weer eens een nieuw renjasje. Heb er een aantal, de meeste onder de € 15,-. Niet dat het veel uitmaakt, ook het wat betere jasje is in de afgelopen jaren minder waterdicht geworden door het vele wassen. Van Nike zag ik al eerder jasjes met zo'n mooie stof. Beetje wafelachtig, heel licht. Maar die jasjes van Nike waren echt niet te betalen, ik had het er in ieder geval niet voor over. Deze zag ik hangen bij de Hema.Afgeprijsd van 30 naar 10 euro. Maar ik liet hem hangen. Waarom spullen kopen als je jasjes genoeg hebt? Maar ja, hij bleef in mijn hoofd ronddansen, dat jasje. Ik verzon allerlei excuses, dat ik toch 3 keer per week liep, dat het handig was, een extra. Dat ik het gewoon verdiende. En sja, hij hing er nog toen ik een week later weer terugkwam en dat ene tientje... Nou ja, de rest is geschiedenis en ik liep in mijn fijne nieuwe jasje.


Veel wind de laatste tijd. Ik word er onrustig van. Van mij mag het voorjaar beginnen. Maar ik probeer maar geduldig te zijn. Het is wat het is. Het water staat hoog en klotst zwart tegen de dijk aan.


Geen strand meer.


Af en toe komt de zon heel even door. Hoera! Dubbel hoera voor de mooie Hollandse wolken. Daar hou ik dan weer wel van.


Na rustige renmaanden december en januari ben ik weer aan de bak gegaan. Weer werken voor mijn geld ;). Tempotrainingen, intervalletjes, duurloopjes. Dat blijf ik het grote nadeel van hardlopen vinden, van even rustiger aandoen, zak je (ik tenminste) weer enorm terug in conditie. Waar 'vroeger' (hoor opoe) ik al kletstend de 10km tussen de 6.15-6.30 per km rende, moest ik nu echt aan de bak om een tempo van 6.30 vol te houden drie kwartier lang. Ook hierbij probeer ik er niet van te balen, zoals met het weer, maar het te nemen zoals het is. Ook wel weer leuk om mezelf te verbeteren de komende tijd. En in de tussentijd trots zijn op de kilometers die ik maak. Want al ben ik niet snel, ik loop toch alweer 9 jaar, vrijwel altijd trouw drie keer per week.


Kiekeboe! Sammy thinks out of the box.


De amarylussen staan zo mooi. 


Deze had ik al laten zien, in mijn melancholische bui. Die muppetjes toch. 


Ik verwende mezelf met echte goede fijne sloffen. Nu ik zoveel vanaf huis werk ging ik me steeds meer storen aan mijn sloffen die niet alleen versleten waren, maar ook zo los bungelden dat ik er letterlijk op slofte. Nu heb ik echte schapenwollen Shepherds, uit Zweden. En ze zitten zo lekker! Vooral met blote voeten erin. 


Ik wilde meer lezen dit jaar, en dat lukt. Niet alleen las ik een tweede thriller van Simone vd Vlugt, die in Alkmaar speelt, maar ook las ik dit boek uit. Ontroerend mooi.


En dit was het beetje zon van vanmorgen. Toen ik de dag weer goed begon aan het water.

2 comments:

Marjolein said...

Heerlijk he Schoorl, komen er elke week, en dan de honden die van het klimduin afrennen, zo grappig! En weer moeiteloos omhoog;)
Lopen er ook graag, gelukkig woon ik er maar 15 min vandaan..

Francine said...

Weet je wat ik ook zulke mooie sloffen vind? Mahabis. Kijk: http://mahabis.com/pages/classic-slipper

De zool kan eraf, voor binnen en buiten. En ze zijn zo mooi simpel. Ooit ga ik mezelf ermee verwennen.

Dit vinden anderen leuk nu