Childhood unplugged - Unplug de dag

Ik kijk niet terug, ik kijk vooruit. Dat zegt Joost altijd.
Opposites attract, kennelijk, want als er iemand dol is op terugkijken, dan ben ik het wel. 

Gisteravond bladerde ik met Lotte door oude fotoboeken. Ik werd er melancholisch van. Die verhalen van toen, zoveel waren we weer vergeten en zoveel kwam weer terug. Hoe ze toen al precies hun karakter van nu hadden en hoeveel ze ook veranderd zijn in die jaren. Tegelijkertijd.

Ook bedacht ik me opeens dat zij zo'n beetje de laatste generatie was die zonder Ipad en mobiele devices opgroeide. Op alle foto's van toen heel veel knutselspullen, verf, trampolines, buitenspelen, strijkkralen, playmobiel, verkleedkleren, dat soort werk. Maar de jonge kindertijd van Isa en Lotte was zonder Ipad en telefoon. Met hier een daar een half uurtje www.kinderplezier.nl. Niet dat ik tegen die nieuwe dingen ben hoor, als ik zie wat ze nu kunnen en doen met hun telefoon: chatten met elkaar en dubbel liggen van het lachen, filmpjes maken en bewerken, mooie foto's maken en inspiratie voor knutselprojecten opdoen en veel, heel veel communiceren met elkaar. Bovendien hebben ze allebei nog heel veel uur in de dag waarin ze andere dingen doen: paardrijden, spelen, school, leven, lachen, leren. Maar toch, ergens vind ik het ook wel heel mooi dat de kindertijd van Isa en Lotte nog zo vrij en unplugged was. 

Voor de leuk een paar snel geselecteerde foto's uit de periode mei 2005 -augustus 2007. Toen Isa 4 t/m 6 jaar oud was en Lotte 1,5 t/m 3 jaar. Door elkaar heen, want geen zin om verder uit te zoeken, ik ga namelijk naar buiten. Unpluggen.



























En deze dan.... Kan me niet eens meer herinneren hoe en wanneer ik het gemaakt heb, maar wat ontzettend lief en leuk.


3 comments:

Fleur said...

oohhh zoo zoet die foto's. De kleertjes, ik herinner me ze ook nog gewoon. Die schattige rompertjes van de hema! Maar goed, idd nog veel zonder devices, hier ook. Behalve Joris dan. Gek is dat, er zit maar 4 1/2 jaar tussen hem en Merel en toch is dat een verschil. Fijn tripje down to memory lane.

Marjolein said...

Wat leuk!
Ik kijk ook graag terug op die tijd dat ze klein zijn, ze zijn nu 15 en 17, en kijk echt met weemoed terug hoor, zo schattig als ze waren;)
Blader vaak nog door de oude echte fotoalbums!

Kim said...

Wat een mooie koppies!

Dit vinden anderen leuk nu