Florida deel 9 Kelly Park

Om weer een beetje te bekomen van alle drukte, had ik bedacht dat we naar Kelly Park zouden gaan. Een uurtje rijden en de natuur in. Maar dan wel op een manier die voor iedereen leuk is: in een binnenband! Drijvend! In helder water!

Op internet had ik wat vooronderzoek gedaan, de week rondom Kerst is extreem druk en ik wilde even weten wat de beste optie was. Op de site van het park las ik dat in de zomer en tijdens vakanties het zo druk kon worden dat ze de parkeerplaats afsloten zodat niemand het park op kon. Dat risico wilde ik niet lopen. Het park zou om 8 uur open gaan, we zouden op tijd gaan. Hadden zelfs een wekker gezet en twee slaperige meisjes vonden het maar niks zo vroeg. 

En wat bleek: we waren de eersten om half 9. Het park was wel al open, maar de bandenverhuur nog niet. De meisjes afgezet en wat later banden opgepikt, de dame van de winkel was er net en wilde dat wel voor officiƫle openingstijd voor ons doen. Het was rustig nu, zei ze. Het was winter (dertig graden).


Dus in plaats van de volle drukte hadden wij het park vrijwel voor onszelf!

Zie je hoe blij ik ben?



Echt prachtig was het. We zagen nog twee 'rangers' de stoom controleren en ze vertelden dat ze net vier herten hadden gezien.

Met je band kon je naar het beginpunt van de stroom komen, een bron. En dan dreef je heel rustig in een minuut of twintig door de tropische begroeiing naar een soort poel waar je lekker kon zwemmen en zonnen. Via een klein binnendoorpaadje kon je dan weer teruglopen met je band, in een minuut of vijf en nog eens gaan.




Wat een ontspanning!





En zie, geen krokodillen hier. 
Wel zagen we schildpadden. Best grote ook nog.


Ik kreeg ze niet goed op de foto.



Prachtig he?





Echt een tip voor wie die kant op gaat. Toegang tot het park was 8 dollar volgens mij en de banden kon je huren voor 5 per stuk. Een fractie van wat je voor de overvolle pretparken betaalt.





Wat later werd het ietsje drukker. Toen zijn we weer naar huis gegaan, daar verder chillen. En ons opmaken voor de adrenalinerush voor de komende twee dagen: een volle dag shoppen voor de meiden en het waterpark!


Believe me, die donkere vlek is een schildpad.


1 comment:

Marjolein said...

Kelly park, veel over gehoord, maar nog nooit zelf geweest, hier geen liefhebbers van natuurwater;)brr, al die beestjes, manlief wordt gek haha, wij houden het maar op de zwemparken..

Dit vinden anderen leuk nu