Skip to main content

Florida - deel 10 The end

Het einde kwam in zicht. De klappers voor de meiden hadden we voor het laatst bewaard. Allereerst een hele shopdag. Het eerste half uur gingen we samen en daarna lieten we ze los in de Florida mall. Gek genoeg vond ik het een beetje spannend en had ik ze wel honderd suffe waarschuwingen gegeven: niet met vreemden mee gaan. Als er iets is, ga dan naar een beveiligingsiemand of bel ons op of sms ons. Blijf bij elkaar. Isa rolde op het laatst met haar ogen en zei 'ik ga ook alleen naar Amsterdam hoor, dat is veel gevaarlijker'. 

Toch hield ik mijn telefoon goed in de gaten in de paar uurtjes dat Joost en ik samen op pad gingen, vast de kaartjes voor Wet n Wild kopen. Behalve een sms dat het supergoed ging en heel gezellig was, was er geen nieuws. Evengoed gingen we al eerder dan de afgesproken tijd terug en benutte ik de tijd door ook voor mezelf nog een nieuwe spijkerbroek bij de GAP te kopen. 

De meisjes waren goed geslaagd en helemaal happy! Ze hadden lang niet al hun geld opgemaakt en allemaal leuke dingen, niet alleen voor zichzelf, maar ook een paar kleine cadeautjes voor vriendinnen. Een succes al met al.

De tweede klapper was Wet n Wild. Ik had me op het allerergste voorbereid. Overal had aangegeven gestaan dat de week rond kerst 10 uit 10 scoorde qua drukte. Ik zou me er gewoon maar helemaal aan overgeven. Maar wat bleek: ook nu was het rustig. Kennelijk is oudejaarsdag een prima dag voor een waterpark. Ik denk dat de meeste mensen naar Disney gaan, omdat die wel lang geopend zijn en niet om 5 uur al sluiten. We kwamen een uurtje na openingstijd aan, hadden geen zin gehad om ons te haasten, maar het was nog superrustig. Ik werd er helemaal springerig van. Misschien herinner je dat nog wel, dat je het liefste overal naar toe wil rennen, maar dat dat niet mag in een zwembad en dat je dan gek snel gaat lopen, een beetje glibberend. Dat gevoel had ik, toen we de eerste glijbanen uitkozen. Nergens rijen, we konden zo doorlopen. En oh, wat waren er spectaculaire bij! Wel intensief, want toch steeds meer dan honderd traptreden op trippelen. 

Ik heb geen foto's, we hadden geen waardevolle spullen bij ons, maar van internet heb ik het een en ander geplukt. Het is een 'oud' park, gaat aan het einde van het jaar sluiten, omdat er een nieuw waterpark wordt gebouwd, ook niet zo mooi versierd als Disneywaterparken, maar er waren heel veel gave glijbanen. Op matjes, in tubes, op vlotten, in bootjes. supercool allemaal.

Deze ging kneiterhard, en we konden wedstrijdje doen tegen elkaar.


Deze was ook gaaf: eerst heel steil naar beneden en dan werd je uitgespuugd in een soort stomende trechter, om er onderuit -plons- in het badje te vallen om daar gered te worden door een Baywatchbadmeester die heel hard 'This way madam' riep. 


Deze was cool. De Disco, met zijn vieren op een vlot, keiharde discomuziek, lichten, eerst allerlei bochten en dan ook uitkomen in een trechter.


Vanaf boven had je mooi uitzicht op de stad.


De brainwash, leek heel eng, maar viel mee. In het donker, ook weer met allerlei effecten en stoom, om uit te komen in een soort halfpipe.


Deze ging ook knetterhard, helemaal in het donker, met lichteffecten.



Dan was er nog de lazy river en een golfslagbad en ligbedjes. We hebben ons er de hele dag vermaakt. Wat een mazzel hadden we!


Thuis gekomen staken we het vuur aan. Toch een beetje oudejaarsavondsfeertje creƫren, al hadden we al besloten dat we de Hollandse tijdzone zouden aanhouden. De volgende dag vlogen we terug naar huis en bovendien waren we nog steeds niet gewend aan laat naar bed gaan, we stonden iedere dag vroeg op, maar sliepen ook vroeg.


Met de top2000 op mijn Iphone in een soepkop als versterker was ik aan het koken. Lotte had via Facetime contact met haar vriendinnen. Om 12 uur telden we af met zijn allen (zes uur Floridatijd) en Happy New Year!!!!!


We grilden gehaktballetjes voor bij de pastasaus en proostten op een mooi nieuw jaar. Toch voelde het een beetje gek hoor, zonder vrienden, zonder vuurwerk, op tijd naar bed. 

Lotte maakte me dan ook wakker, vlak voor Florida 12 uur. Ze wilde toch nog vuurwerk zien. Ik sloeg een badhanddoek om en we slopen naar buiten, op onze blote voeten. En ja hoor, daar in de verte, boven de daken van de huizen zagen we de sterretjes van het vuurwerk in de lucht. Best een magisch moment, zo met zijn tweetjes in het donker op straat. 

Wederom anders dan het plaatje, maar een oud jaar om nooit te vergeten.


Het nieuwe jaar begon ik met dat wat ik graag doe: op blote voeten in het gras. Een ochtendwandelingetje. Foto's nemen van dingen die ik mooi vind.




We pakten de koffers in, namen afscheid van het huis en reden onze laatste rit terug naar Miami. Nog een hele leuke rit: via Palm Beach, waar we lunchten aan het water en langs alle dure huizen reden. Een heel stuk langs de kust, via Lake Worth, South Palm Beach naar Delray Beach, vooral dat laatste zag er uit als leuk plaatsje. Maar wij hadden niet veel tijd meer, we moesten naar het vliegveld.


Reuze soepel verliep het allemaal: auto terugbrengen, inchecken, douane, geen lange rijen, niets. De eerste vlucht naar Rome was ook prima. Best een beetje kunnen dutten. In Rome landden we in de kou, een gekke gewaarwording. De tweede vlucht had een uurtje vertraging, maar tegen de avond landden we dan toch op Amsterdam Schiphol Airport. Home sweet home! Wat was het leuk geweest en wat is het weer heerlijk om thuis te zijn!

Comments

Hester said…
Jouw oog voor mooie dingen vind ik zo bijzonder! Soms vraag ik me af wat je hier allemaal vast zou leggen, ik zie zo weinig��, misschien meer bewust bij stil staan?!? Kun je geen trainingen geven?
Liefs, mijnmomenten (Hester)

Dit vinden anderen leuk nu

Random zomerfotootjes

Het water is weer tot rust gekomen, de ergste golfslag is weg. Zo mooi vind ik het dan, hoe de wolken weerspiegeld worden in het water. Zeker als je aan het zwemmen bent, dan zit je daar echt Middenin. Zo fijn!

Ik kan daar echt zo van genieten, even koffie aan het water.

Nichtje Fie werd 5 en kreeg een zeemeerminnenstaart. Wat cool zeg!


Gewoon nog maar wat plaatjes van het water, ik krijg er zelf nooit genoeg van, hopelijk jij ook niet (anders klik je maar weg ;))


De kippen en haan zijn gewend aan de nieuwe slaapplek van de haan en verzamelen daar 's morgens voor het eten. De kuikens zijn al groot en ik denk dat de twee witte allebei haantjes zullen worden. Als dat maar goed gaat straks....


Prachtige zonsondergang. Cadeautje aan het einde van de dag.


Isa stuurde een fotootje, die was nog even naar Reuring met vriendinnen. Gezellig dat ze ons dan een beetje op de hoogte houdt in de familie app groep.


Zomereten: veel kleur. Daar word je toch blij van?


Tijd van de toetsweken. Het is…

Week 25: Midzomerweek - en zomer is het!

De week van midzomer, altijd een beetje een dubbel gevoel omdat de dagen weer korter gaan worden. Maar hee, de zomer is pas net begonnen en goed ook. Wat een heerlijke dagen! Werken is een beetje pittig met dit warme weer, maar als je klaar bent, begint er gewoon een heel nieuw stuk dag. En ook 's morgens vroeg is fijn, aan mijn strandje. Met zo'n begin voelt iedere dag een beetje als vakantie.




De bloemen die we Lotte gaven bij de voorstelling komen zo prachtig uit. Toverbalpioenen zijn het, en ze verkleuren langzaam van dieproze naar wit. 

Ik maak een wandeling door Purmerend op maandagavond, want Lotte doet een proefles dans. Later op de avond zwemmen we met vrienden heerlijk in het IJsselmeer en kletsen we in de tuin tot het donker is. 

Nu weer heel anders, de pioenen. Door het warme weer gaat het extra snel deze keer.


Tropenrooster: vroeg beginnen met werken. Tussendemiddag echt een uur lunchpauze en even heerlijk buiten zitten en op tijd weer klaar. 

Tijd voor een ijsje!

Walk with me, loop je een eindje mee?

Loop je een eindje mee door de tuin? Het is zo'n mooie avond, met dat zachte goudkleurige licht. Door mijn 'pak-nog-minder-mijn-telefoon-experiment' neem ik deze keer mijn echte camera weer eens mee. En eerlijk is eerlijk, hoe mooi de foto's van mijn Samsung ook kunnen zijn, dit is toch wel net even een tikkie mooier. 
Door mijn camera kijk ik extra goed naar alles om me heen. De zachte haartjes van de planten, stuifmeelkorrels, de voelsprieten van een vlinder, hoe de kleur verandert als je je blik verandert van met de zon mee naar tegen het licht in. En niet alleen mijn ogen, ook mijn andere zintuigen zet ik goed aan het werk. Het ruikt zo lekker, in de avond in de tuin. De geur van lavendel, van de vlinderstruiken. En het al beetje vochtige gras aan mijn voeten (met hier en daar een naaktslak, ieuw!), het windje dat door mijn haren waait.
Ik ben een bofkont, dat ik hier woon. Maar wel een bofkont die dat heel goed beseft en er misschien wel meer dan wie ook van kan …