Warm in mijn buik

Bij Kerst en winter heb ik nog steeds van die nostalgische beelden. Een beetje Bolderburen. Een beetje Linus. Een boom halen in de sneeuw. Buiten op een slee onder een deken, met een flakkerend kaarsje en dan naar je warme huis rijden, waar de kachel brandt. 

Ik heb van die prentenboeken, die me dat nostalgische gevoel geven. Van de bloemenkinderen en de kabouterkindertjes. Dat gevoel van terug naar de natuur. 

En hoewel de werkelijkheid van de winter gewoon bestaat uit wind, grijs, nat, in plaats van dikke pakken sneeuw, neem ik je even mee in de nostalgische winter. Lekker knus. Warm kopje thee erbij. Kaneelbroodjes in de oven.

Veilig en warm.

Kunnen we allemaal vast goed gebruiken...















4 comments:

Anonymous said...

Dankjewel voor de mooie sfeervolle plaatjes!

Yvonne

Petra said...

Ooh heerlijk ik voel het helemaal met je mee. Maar zo in strijd met de werkelijkheid als ik nu zo naar buiten kijk. Ik ben die wind en grijze luchten zo verschrikkelijk zat. Bedankt voor de prachtige plaatjes z'n gevoel van nostalgie zo leuk en genieten met grote G.
Vriendelijke groet Petra.

Anonymous said...

ook heerlijk als de wind langs het huis loeit .. grijze luchten die voorbij jagen ... net zoals deze laatste weken van het jaar voorbij jagen ..
alles heeft z-n charme , en ik ben blij dat we het allemaal nog mogen aanschouwen !

Lentebloemen said...

Heerlijke plaatjes zeg!
En de kinderen van de Bolderburen was als kind (en stiekem nu nog ;) mijn lievelingsboek!!!

Nu lees ik het onze meiden weer voor!

Dit vinden anderen leuk nu