Decemberuitdaging: ie-de-re dag er (even) op uit

December is zo'n maand dat je eigenlijk liever binnen wilt zitten. Daarbij is het zo vlak voor de kerstvakantie ook vaak ontzettend druk met van alles. Tel daarbij op het vele lekkere eten: pepernoten, kerstkransjes, chocola, etentjes etc en al met al is december niet de gezondste maand. 

Dit jaar bedacht ik dat ik mezelf iedere dag naar buiten zou schoppen. Naast de drie keer per week die ik sowieso al wel hardloop, wilde ik ook de andere dagen er perse even uit. 

2,5 km minimaal. 
Langzaam of snel, dat maakt niet uit.

Het mezelf de deur uit schoppen is nog het lastigste, zeker op drukke werkdagen, waarbij ik geneigd ben om toch snel een broodje achter mijn computer te eten. Maar hoe eigenlijk, zeker in de drukte, is het veel efficiĆ«nter om er even uit te gaan. Even een frisse neus en dan weer productief aan de gang. 

De eerste twee weken zitten erop en het is tot nu toe gelukt. Het leuke is ook nog dat ik zoveel mogelijk afwisseling probeer te vinden. Steeds weer een ander stukje lopen. Door boodschappen doen te combineren met een wandeling bijvoorbeeld. 

Ik merk dat ik er lol in krijg, vooral dat wandelen, dat is altijd fijn. Lekker buiten doorstappen, muziekje op, rondkijken, genieten. 

Op naar de volgende twee weken. En in januari ga ik yogamaand doen, heb ik al besloten. De regels die ik daarbij voor mezelf aanhou, moet ik nog even bedenken. Ik denk dat het iets als 5 dagen per week een yogalesje wordt. Ik zag al dat Adriene een nieuwe 30-dagen-challenge heeft die in januari start. Een mooie motivatie voor het nieuwe jaar.

Doet er iemand mee?





3 comments:

wilmi said...

Yoga gaat me niet lukken.. ik ga wel mee wandelen;)
Fijn hoor dat het lukt, zo iedere dag je kilometers.
Ik vind het ook heerlijk. Een Heel enkele keer ben ik ook eens een hele dag binnen, echt niet fijn vind ik dat.

wilmi said...

Yoga gaat me niet lukken.. ik ga wel mee wandelen;)
Fijn hoor dat het lukt, zo iedere dag je kilometers.
Ik vind het ook heerlijk. Een Heel enkele keer ben ik ook eens een hele dag binnen, echt niet fijn vind ik dat.

Conny - Alias Papillon said...

Ik zit al op Yoga. Is heerlijk in combinatie met hardlopen! Goed voornemen!

Groet,
Conny
Papillon60.blogspot.nl

Dit vinden anderen leuk nu