Skip to main content

Logeerpartij dag 2 - pyjamadagje


Sja, dat had ik kunnen weten natuurlijk. De spanningen van een gezette schoen leiden niet heel vaak tot lange uitslaapochtenden. Fie en Milou maakten het wel heel bont. Al om 5 uur maakten ze Lotte wakker, dat ze zo nieuwsgierig waren wat er in hun schoen zat. Lotte sliep bij de meisjes op de kamer en wist ze nog tot 6 uur in bed te houden, met wat kletsen. Maar toen hielden ze het niet langer. 
Pas om half 7 maakte Lotte mij wakker, de schat, dat ze nu echt graag hun cadeautjes wilden uitpakken, of ik wakker wilde worden. 

Ik stuurde Lotte nog maar even terug naar bed, om een beetje bij te komen.


Fie en Milou waren heel blij. Er zat weliswaar geen poezenhorloge in hun schoen, maar wel een kleine MyLittlePony en een zakje met wat pepernootjes en een schuimpje. En een cd met sinterklaasliedjes. 

Ik probeerde ze nog even te laten chillen op de bank onder een dekentje met de herhaling van de intocht van Sinterklaas. Maar Fie vond na 5 minuten de poes veel interessanter en bleef maar achter Sammy aan rennen, die van gekkigheid niet meer wist waar ze heen moest.


Tijd voor ontbijt dus maar. Fie wilde zelluf havermout maken en daarna ook nog brood. Milou had een lang verhaal over een bordje voor de korstjes, dat dan precies in het midden moest staan. Ik moest er een beetje om lachen. Werd ik nu in de maling genomen? Maar ze was zo serieus en bovendien was het vroeg en had ik geen zin in gedoe en zette ik dus een bordje neer. Precies in het midden. De meisjes aten wel 4 boterhammen op, vooral de hageltjes en het midden en ik probeerde er nog een educatief slagje aan te geven, over dat de boer en de bakker heel veel werk hadden aan het brood en dat het toch zonde was om het niet op te eten? Dat ze zo bovendien veel eerder weer honger zouden hebben 'dan neem ik toch nog een boterham?'.

Oke, tante Jo vindt het prima. En de kipjes waren blij ;).


Dit is veel leuker om te doen met de korstjes.



Toen ik ze nog eens probeerde over te halen met 'maar die korstjes zijn toch heel lekker knapperig?' duwde Milou gul het bordje onder mijn neus. 'Jij mag ze wel opeten hoor'. Lekker ding.

Het regende en stormde buiten en we waren allemaal een beetje moe. Pyjamadagweer dus. Puzzelen, spelletjes doen. 







Gezellig!
Lotte bakte croissantjes met de meisjes voor de rest van de familie, die pas na tien uur wakker werd voor een tweede ontbijt.



We bakten pepernoten.












Fijn voor Sammy, want die had zo heel eventjes rust ;).



Kijken hoe lang ze in de oven moeten.... Geduldig wachten.


Of, eh, wachten? Dan kun je natuurlijk veel beter met Sammy spelen....




Tegen half 3 stortten de meisjes in. Ik bracht ze weer naar huis. Het was heel erg gezellig geweest!


Comments

Jolanda said…
Die koppies op de foto met het bordje vol korstjes. Prachtig. :-)

Popular posts from this blog

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

April doet wat ie wil. En mei ook

Dit zijn Joost en Lotte.  Joost spaart auto's. Net als vroeger. Alleen zijn ze nu groter. Lotte vindt het wel grappig. Ik ook. Vooral deze leuke nieuwe. Mijn lievelings op het moment!

We gingen er een stukje mee touren.



Naar de molen, waar muziek was. Met weinig bezoekers, want het was KOUD!





Gelukkig had ik mijn eigenwijsheid laten varen en mijn echte winterjas weer van zolder gehaald. Mijn tussenjas (die eigenlijk de afgelopen weken ook niet voldeed) trok het echt niet meer, die koude wind.

Gelukkig konden we er wel om lachen. Hoe kan dat ook anders, in zo'n grappig autootje.

Herfstvakantiedingen doen: Bowlen met het gezin + aanhang. Gezellig avond, vooral het laatste potje, want toen won ik ;).


Wandelingetje.


En toen was het opeens warm. Gek genoeg maar op een paar plekjes in onze tuin. Hier achter de caravan op de camping zelfs zo warm dat ik binnen no time al mijn kleren uit had gedaan en in mijn ondergoed in de zon zat te lezen. Zo lekker!

Lotte voegde zich bij me. Ze ha…

Week 16: dingen uit deze tijd

Wat maakt het dagelijkse leven fijn deze dagen? In de opmars naar het 'echte' warme voorjaar word ik blij van veel dingen. Niet alleen de belofte van de komende warmere maanden, maar juist ook dit grillige aprilweer heeft zijn charme. Groeiseizoen.
Nieuwe plannen. Joost recyclete een oud bad tot hot tub to be. Kwestie van straks een vuurtje onder stoken en dan in bad uitzicht op de ondergaande zon. Hoe cool is dat nu weer?

De zon is alweer zo vroeg op dat ik 'm niet meer op zie komen. Al voor half 7 en dan lig ik nog in mijn bedje. Maar ik begin de dagen wel bijna altijd aan het IJsselmeer. Als ik de dijk opklim, de ganzen nu met hun ganzenkuikens, zie wegvluchten, de wolken boven het water zie hangen, dan weet ik dat het goed is.



De liefste kat van de wereld deze knorrie, eh, Rocky. Hij snurkt zo hard en kan zo goed luieren. 

Zo'n fijn stukje vind ik dit. De lage polder met de molen. Als kind speelde ik hier af en toe bij kennissen van de ouders van een vriendin, die…

Klik om verder te bladeren in mijn blog

Show more