Logeerpartij - dag 1

Mijn nichtjes Fie en Milou kwamen logeren. Bepakt en bezakt, zoals dat gaat, kwamen ze aan. Gezellig! Lotte puzzelde met Fie, de puzzelkampioen. Ik ging met Milou de tuin in, om de laatste appeltjes te plukken en een enorme pan verse appelmoes te maken. 



Natuurlijk ook een appeltje gewoon eten.


Toen het begon te schemeren gingen we naar de intocht van Sinterklaas. Het was de eerste keer dat Fie en Milou Sinterklaas binnenhaalden en Fie vond het wel een beetje spannend. Gelukkig kon ze dicht bij Lotte blijven.


Er staan al veel kinderen te wachten en te zingen.


Zou hij wel komen?




Er waren al wel pieten vooruit gekomen, in een bootje, en Fie en Milou kregen pepernoten.


Lekker hoor!


En kijk daar nou, in de verte? wat zijn dat voor lichtjes?


Het is de boot van Sinterklaas!!!!


Ja, het is 'm echt!





Zwaaien!


Ze mochten ook nog hun schoen zetten. Daar hadden ze superveel zin in. "want ik denk dat ik het poezenhorloge in mijn schoen krijg", want de pepernotenpiet had gevraagd wat ze graag wilde van Sinterklaas en hij vond dit een heel mooi cadeau. Ik probeerde nog voorzichtig de verwachting een beetje te managen door uit te leggen dat je in je schoen vaak een klein cadeautje krijgt en op pakjesavond grotere cadeaus. Maar nee hoor, zei Milou beslist "een poezenhorloge is ook heel klein hoor".

Gezongen, gebadderd, tandengepoetst, slaappakken aan en voorlezen maar. Lotte las voor uit Otje en uit een ander boek.



Welterusten lieve meisjes!!!!

No comments:

Dit vinden anderen leuk nu