Mijn ochtenden


Een van de fijne dingen van  meer thuis werken dan dat ik voorheen deed, zijn de ochtenden. Waar ik vroeger op werkdagen vaak al om 7 uur met de auto de file inreed, gaat het nu heel wat relaxter. Ik ga nog wel op pad hoor, maar vaker dan een keer of 4 per maand is dat niet.

Hoe ziet mijn ochtend eruit? Op dit moment zo:
Om 6.45 gaat de wekker. Altijd veel te vroeg, want hoewel ik de laatste maanden meestal op tijd naar bed ga, vind ik de ochtend nooit zo leuk. Zeker niet nu het weer donkerder is zo vroeg. Ik snooze dus meestal een paar keer en doe een rondje Instagram om de dag met eyecandy te beginnen.

Dan opstaan, douchen, koud afdouchen en aankleden. Ik maak 's morgens altijd een grote kan met smoothie voor het hele gezin. Dan eten ze in ieder geval iets lekkers en gezonds. Meestal met yoghurt, banaan, diepvriesfruit, een scheutje hennepzaad, wat munt uit de tuin, net waar we zin in hebben.

Als Isa vroeg naar school moet, zwaai ik haar om iets na half 8 al uit. Dan stapt ze op de fiets voor 13 km! Gelukkig heeft ze vaak het eerste uur vrij en hoeft ze pas om half 9 weg.

Ik loop altijd even de dijk over. Even kijken hoe het erachter is. Diep de frisse lucht inademen. Er is altijd wel wat moois, zoals de bedauwde paardenbloempluisbollen vanmorgen.



De kippen staan me al op te wachten. Die hebben trek en vinden dat ik niet zo moet treuzelen met voor me uit staren.


Ok dan, jullie ook wat voer. Vaak komt de huisfazant een graantje meepikken.


Ik neem de eitjes mee die ze hebben gelegd. Dank je wel kippetjes. 


Dan is het tijd voor koffie.


We kletsen een beetje, vanmorgen overhoorde ik Lottes Engels. Gelukkig zit ze op een school die maar weinig huiswerk geeft. Daar is later nog tijd genoeg voor. Al vindt Lotte huiswerk vaak wel leuk.


Ze kent 't al goed. Heeft zelf een appje gedownload om woordjes te oefenen.


Ook de katten eten. K3-verzorgen noem ik het wel: KindKipKat.


Vaak fiets ik nog gezellig met Lotte mee. Het is het laatste jaar dat het kan. Ze kan ook wel alleen hoor en doet dat ook wel eens, bijvoorbeeld als ik Isa een lift geef, maar ik vind het ook wel gezellig om mee te gaan. 


Het leuke van zo'n klein dorpsschooltje: midden in de weilanden, tussen de schaapjes.


Even kijken in de klas.




En dan weer lekker terugfietsen. Het is maar een paar km die ik dan fiets, maar zo begin ik de ochtend lekker fris! Ik moet nog genoeg zitten op zo'n dag.



Het is altijd mooi onderweg.


Thuis maak ik mijn favo ontbijt van het moment: volkorenbeschuit met kaas. Nog een kopje koffie erbij en ik kan aan het werk. Zo tussen half 9 en 9 uur start ik. 'Vroeger' werkte ik drie dagen en was ik twee dagen echt vrij. Nu werk ik er vijf, maar op de woensdag en vrijdag maar een paar uurtjes. Ik heb het er graag voor over, want zo'n fijn begin van de dag geeft zoveel rust en ontspanning!




No comments:

Dit vinden anderen leuk nu