Hallo oktober!


Oktober is begonnen. Zo'n mooie herfstmaand. Met mijn favoriete licht en luchten. 
De laatste bloemen uit de voortuin.
En de laatste peertjes uit de boom.

 Lotte bakt pannenkoeken.

#goedemorgen


Deze dahlia vind ik zo mooi. Net alsof hij niet echt is.


Ik heb al duizend foto's in Edam gemaakt, maar ik blijf maar mooie nieuwe plekjes zien.


Met mooie gevels.


Ik zei het toch. Oktober heeft zulk mooi licht.


Rockstar Isa. In het trapgat hangen oude fotootjes. Deze doet me steeds glimlachen.


Ik heb compressietubes gekocht. Geen sokken, het zijn een soort beenwarmers, die je kunt combineren met je eigen sokken. De laatste tijd heb ik regelmatig gevoelige plekjes aan de onderkant van mijn kuit, in de binnenkant van mijn been. Soms links, soms rechts. Niet zo storend dat je het een blessure kunt noemen, maar wel iets om alert op te zijn. Wellicht helpen compressiekousen. Het ziet er niet uit vind ik, zeker niet met een capri, maar het liep wel heel erg lekker. Benieuwd wat het doet na wat vaker lopen.


Sammy is een knuffelkont en een druktemaker.


Vanuit de caravan. Even vakantietje spelen na het eten. Zo heerlijk daar, over het weiland uitkijken en genieten van de stilte.


Oude foto, mijn zusje en ik, met in het midden vriendin Karijn, met wie ik nog steeds bevriend ben, al bijna 40 jaar!


Schoongemaakt terras met buitenkeuken.


Mooi voor de laatste zonnige dagen.


Sammy sleept dit beestje overal mee naartoe.


Avondwandelingetje. Nu de dagen korter worden, probeer ik zoveel mogelijk van het licht te benutten.


#goedemorgen maar weer.


Mooi bedruppeld veertje op het strand.


Verheugverheugverheug! Volgende week ga ik naar de zon! Met vriendinnen!


Met Lotte en vriendin naar de film. Weer prachtige beelden, wat is Nederland toch mooi. Eerlijk is eerlijk, het verhaal is deze keer minder sterk, de voice overs waren zelfs mij af en toe too much, terwijl ik toch best een po√ętische inslag heb af en toe. Maar die beelden. Zo gaaf gefilmd.


Wat te snoepen halen.


Lunch met tosti.


En 's avonds uit eten met lieve vrienden. Het leven is mooi.


Weer een knuffelfoto.


Dit is de file die je in de polder hebt.


Maar weer een wandelingetje om de laatste zonnestralen mee te pikken.


Joost en Lotte koken heerlijk. Tempura.



Ik kijk weer eens naar de wolken.


Onze huisfazant, die is er tegenwoordig iedere dag en pikt een graantje mee met de kippen.


Lotte en ik maken lekker toetje voor bij de familiebbq. Bananarama, van @urbansandindians. En lekker dat 't was!



Rondje hardlopen in de ochtendmist.


Gestolen foto's van haar Facebook, ik krijg haar er bijna niet meer op, maar Isa heeft het goed. Met vriendinnen. Moon, de katten, shoppen in Amsterdam.







En weer een goedemorgen!


Met recht: hallo oktober!

1 comment:

wilmi said...

Op vakantie in eigen tuin, doen wij ook bijna dagelijks, heerlijk als je ondanks al het werk wat buiten wonen met zich meebrengt, ook tijd kunt nemen om ervan te genieten!
De film wil ik ook nog zien, ben benieuwd. En die zon.. ik weet niet naar welke jij gaat, ik vertrek deze week al, blij vooruitzicht! Veel zon en ander plezier alvast!

Dit vinden anderen leuk nu