Isa's wedstrijd


Gisteren was 't hele gezin paraat bij Isa. Ze moest weer eens een wedstrijdje rijden en wij wilden wel heel graag weer eens kijken. De manege, dat is waar Isa de afgelopen jaren heel wat uren doorbrengt. Naast haar eigen paardje, is ze hier bij alle pony's en vriendinnen echt op haar plek. Ik weet niet precies wat ze allemaal doet naast het uurtje les, maar ze staat op zaterdag in de kantine, om zo af en toe extra te mogen rijden en ze hebben het vooral heel gezellig met elkaar. 


Het was al donker vrijdagavond en ik mocht niet flitsen. Met mijn Iso hoog en een lichtsterke lens is het toch gelukt wat foto's te maken. Fleur aan het voorlezen. De allereerste keer dat ik hoorde dat ze gingen voorlezen bij een open dag, dacht ik dat de kleintjes dan in de hooiberg zouden zitten en ze een boek over paarden ging voorlezen. Suf. Voorlezen is natuurlijk de proef oplezen. In geheimtaal voor mij.




Het was behoorlijk lang wachten, maar dat deden de pony's en ruiters heel geduldig.



Even kletsen. Zo grappig om te zien dat Isa totaal geen zenuwen kent. Ik vind het al eng om zo'n beest even vast te houden. Die gaat dan stampen en briesen. En zij moet er dan ook nog moeilijke dingen op doen. Maar totaal ontspannen is ze. Een heerlijke eigenschap.




Best een beetje trots ben ik dan op haar. Hoe ze dat allemaal zo regelt en doet. Hoe ze bijvoorbeeld samen met een vriendin een wedstrijdjasje hebben gekocht. Ze hoeven toch nooit tegelijk een wedstrijd, dan kun je net zo goed samen doen.







En daar ging ze. Ik heb er echt geen verstand van. Vond dat ze heel mooi en ontspannen reed.





En dat deed ze ook. Want ze werd nog derde ook! Met twee winstpunten. Knapperd he?
*trotse moeder*

No comments:

Dit vinden anderen leuk nu