En toen kwam Sammy

Het was me het weekje wel. Met alle blijheid en moeheid van Warder Free State nog in mijn lijf, ging het gewone leven weer in volle vaart verder. Met een noodweer van heb ik me jou daar. Donkere wolken. Stortbuien. En natuurlijk ook de zon tussen de wolken.



De geneugtes van het binnenleven komen weer in zicht. Met een tijdschriftje op het kleed. Kopje thee erbij. Snorrende kat.


Ondertussen had ik nog een actie. Joost had al heel lang tuinstoeltjes op het oog die vrienden ook hebben en die echt lekker zitten. Nergens meer te vinden. In het voorjaar kwam daar de enorme hoeveelheid Ikeastoeltjes, die allemaal een plekje vonden in de tuin. Maar die nog steeds niet zo lekker zaten. En nu was ik, op zoek naar een container om het kippenvoer rattenvrij te bewaren (dikke ratten gesignaleerd) zomaar tegen de allerlaatste vier stoeltjes in een bouwmarkt aan. Stevig afgeprijsd. Die nam ik mee. Dacht ik.

Maar mijn auto'tje is zo klein. Het paste niet. Terwijl een nieuwe regenbui losbarstte, stond ik met de vier gestapelde stoeltjes bij mijn open achterklep. No way. Via de achterdeur dan? Banken plat. Ook niet. Alleen via de voordeur leek het te lukken. Terwijl ik aan het stoeien was, kwam een oudere dame me helpen 'wacht eens, als je het nou zo om probeert'. En in de regen stonden we samen een half uur te stoeien. Want op een gegeven moment leek het dat de stoeltjes in de auto zaten, maar stond de versnellingspook klem en moesten we weer opnieuw beginnen. Maar het lukte. Het lukte! (zei Dora) en ik omhelsde de vriendelijke dame en reed blij verder de dag in.


Rocky was nog nietsvermoedend. Maar hij kreeg deze week een vriendinnetje.


Meet Sammy. Wat een dotje!


Zo lief! Zo pluizig. Rocky moet er nog weinig van hebben, maar meer dan blazen doet hij niet. Ik hoop dat ze snel vriendschap sluiten.





Zo gezellig, een kleintje in huis!


Niet alleen regen. Soms is daar echt wel de zon. Daar ga ik dan meteen even voor zitten.




Prachtige regenbogen ook.


Werkdag in Utrecht. Afgesloten met een slenterwandeling langs de grachten en een heerlijk etentje met bijkletsen met lieve vriendin.



Goed dat ik weg was de hele dag. Het leven op het platteland maakte zich deze week namelijk extra kenbaar. Tijdens het vervangen van de oude elektriciteitskabel is het internet beschadigd. De afgelopen weken werd het al steeds trager en begin van de week was het op. Dat is wennen. Niet alleen geen internet, ook geen tv en telefoon. Zee├źn van tijd opeens ;).
Maar ook omslachtig werken. Nu had ik mijn computer weer, maar was er geen netwerk. Met telefoon als datapunt deden we wat we konden en na een paar dagen aanrommelen - door het week kunnen ze niet graven, hieronder in die plas is de schade ergens te vinden- was er een nooddraad voor Wifi.
En toen kwam er stroomstoring van een paar uur :). Sjonge. Buitengebied he.


Ik liet me niet kennen en ging lekker een stuk rennen. Het ging voor de verandering opeens heerlijk soepel en ontspannen, dwars door de volgende noodbuien in. Als je eenmaal 'door' bent, maakt het niet meer uit dat je drijfnat bent. Dat verkoelt juist lekker. Een heerlijke dikke 11 km gelopen. 


En alles compleet doorweekt!


Met de nooddraad Wifi, de elektriciteit weer gerepareerd (hoera, warme douche), genoot ik extra van dat wat ik meestal als vanzelfsprekend beschouw.


Het hield me bezig. Maar kijk: dat is juist goed. Mijn Uptheorie ondersteund. Je kunt beter gedurende de hele dag lekker actief zijn, dan de hele dag zitten en dan 's avonds als een gek gaan sporten.



Tevreden ging ik dus een nieuw weekend in.


Stapel boeken (die ik vast weer deels ongelezen terug ga brengen, zoals altijd).


Lekker eten. Wijntje. Liefde van mijn leven.


En het nieuwe gezinslid Sammy, die vreugde brengt en zo gulzig is dat ze bijna in haar bakje gaat zitten.


En toen ik vanmorgen vroeg al de taxi uithing zag ik daar: blauw lucht! De oudste wijsheid: na regen komt zonneschijn!


2 comments:

Sandra said...

Wat een dotje is Sammy! En ook heel mooie foto's van hollandse luchten! Fijn weekend!

Anita said...

Ben wel benieuwd naar je lekkere stoelen. Fotootje nog van je lekkere stoelen??

Dit vinden anderen leuk nu