Terschelling deel 5 - klein geluk & groot geluk


De vloer van het wc-gebouw was steeds een beetje viezig. De oorzaak: een nestje zwaluwtjes, boven in de nok. In de week dat we er waren zag ik ze met wijd gesperde bekjes uit het nestje kijken, zag ik ze fladderen en op een rijtje zitten op de balken. Klein geluk, iedere keer bij plassen en tandenpoetsen.



Klein geluk is eigenlijk groot geluk. De hele dag door verzamelde ik de kleine gelukjes. Bergen schelpen op het strand. Een mooie veer. Een knuffel van Joost en Lotte. De prachtig donkere lucht (in plaats van de zonsondergang die we hoopten te zien). De regenboog en theatervoorstelling (minder dan dat was het echt niet) die onverwachts nog kwam: vanaf het duin zagen we de lucht rood, roze, paars, veranderen. Een cadeau. Blije kindjes die elkaar hielpen en voor elkaar zorgden. Krabbensoep maken, een avontuur op zich. Geklets uit de tent horen komen. Een koud wijntje. En nog een. Samen zijn met lieve mensen. Berichtjes van Isa die ik behoorlijk miste. De hei in bloei. Haren in de wind tijdens fietstochtje. Zweet over mijn neus tijdens hardlooptrailtochtjes dwars door de duinen. Niet alleen de kinderen speelden, ik zelf natuurlijk ook. Bitterballen bij een strandtent. De oranje krab die weer leefde 'maar die was eerst toch dood?'. De grote bak met ijs in de lekkerste smaken die we deelden met zijn allen. Op blote voeten lopen, of op slippers, de hele dag. De zon die opkwam op de dag dat we weer naar huis gingen. 

Klein geluk is groot geluk.






















No comments:

Dit vinden anderen leuk nu