Laatste dag: Castiglione del Lago

De laatste dag alweer, twee weken vliegen om. Naar Castiglione del Lago vandaag, we reden er al een paar keer langs, maar nu gingen we echt even de oude stad bekijken. Prachtig gelegen aan het meer, met -de naam zegt 't al- een mooi oud kasteel. Het oude stadje is helemaal ommuurd.


Prachtig uitzicht op het meer.



En de weg naar Montepulciano is niet zo ingewikkeld: gewoon rechtdoor.


Het is echt zo'n toeristisch stadje, maar dat is voor de verandering ook wel eens leuk. 



Mooie beschilderde kerk.




Ik kijk nog even extra goed om me heen. Nog even genieten van alle luiken, poortjes, steegjes, balkonnetjes en ander echt Italiaans moois.








En natuurlijk nog een ijsje!







Rondom het kasteel staan eeuwenoude olijfbomen. Zo ontzettend prachtig.




Kijk, ik sta zelf ook op de foto!


Blij kippetje, genoten heb ik!




Joost met zijn meisje.


"Oh mam, niet weer een luik en een deur, die heb je nu toch al wel op de foto?"



Mijn schatjes....


Heerlijk om zo'n hele week helemaal met zijn viertjes te zijn. Ik vind het een groot voordeel van het ouder worden van onze kinderen dat ze steeds meer hun eigen leven krijgen en wij daardoor ook steeds meer vrijheid hebben, maar nu zo echt met zijn allen de wereld verkennen is dan wel extra genieten.




Nog meer luiken en potten en gekleurde muren, maar het is gewoon zo mooi allemaal.




Italie: Bellisimo!





Op huus aan!

6 comments:

wilmi said...

Mooi reisverslag was het weer! Welkom thuis...

wilmi said...

Mooi reisverslag was het weer! Welkom thuis...

Heidy said...

Wat een prachtig reisverslag heb je weer gemaakt. Ik heb genoten van de foto's van prachtige plekjes! Welkom thuis!

Monique Helfrich said...

Bedankt voor het mogen meegenieten!

elsy said...

loved all your posts from italy....very inspring. great blog by the way

elsy said...

very inspiring.....sorry

Dit vinden anderen leuk nu