Dat is dan weer het voordeel van vroeg wakker worden


Even afkloppen, maar ik slaap de laatste tijd echt pri-ma. Waar ik ook periodes heb waarin ik 's nachts urenlang wakker lig, tuk ik nu lekker door. Dat ik dan heel vroeg wakker word, dat is misschien zelfs wel lekker. Want dan kun je zomaar om 5.30 je bedje uit en al voor 6.00 hier staan.


Magisch.

Op en langs de dijk een rondje hardlopen. Tussen de vliegjes. Dat dan weer wel.



Maar daar word je toch stil van? Die mist nog boven de velden. De belofte van weer zo'n warme dag die in de lucht hangt. De eerste vogels.



En de zon boven het water. Je hoeft niet naar een tropisch eiland. Het gebeurt allemaal hier. Terwijl de meeste mensen slapen.










Genieten is het. Maar ook warm. Ondanks rustig lopen en fotostops zweet ik me te pletter.





Er is maar 1 remedie: het water in.


Dat zachte koele stille verkwikkende water.




Zwemmen tot je een bent met lucht en licht.


Tot een heel eind verderop de andere kant op (als ik het IJsselmeer inzwem, dan kom ik in allemaal planten en wier terecht, daarom maar langs de kust.


Perfect way to start a lazy summer day.

No comments:

Dit vinden anderen leuk nu