Skip to main content

Sportief weekend


Het begon al goed. Miljonair in stappen! Sinds ik mijn Up heb, begin april, heb ik dus 1 miljoen stappen gezet! Leuk he? Op naar het volgende miljoen.


Vroeg op pad. Mijn favoriete zomerontbijtje: beschuitje met aardbeitjes, yoghurt, muesli en het een en ander aan zaden. Lotte en vriendin afgezet bij het TalentenTheater waar ze een eindfeest hadden.


Eigenlijk zouden we met wat loopmaatjes een stuk gaan hardlopen, maar dat ging op het laatst niet door. Maar nu ik er toch was, ging ik alleen wel een stukje lopen. Ik had een kilometer of 8 in mijn hoofd en zou het rustig aan doen, RunWalkRun met 700 meter hardlopen afgewisseld met 300 meter wandelen. Met mijn knie had ik de afgelopen dagen maar weinig gelopen. Niets forceren. Wat een prachtige uitzichten zo met die wolken. De eerste twee blokjes waren zwaar. Mijn benen waren zwaar, het ging niet lekker, maar ik genoot zo van het uitzicht. Het derde blokje kwam ik opeens in een soort flow, heel relaxed, rustig lopen. Lekker wandelen tussendoor. Genieten van alles om me heen. Ik besloot niet te keren waar ik eigenlijk van plan was, maar gewoon verder te lopen langs de dijk.


Nog maar een stukje verder langs Schellinkhout, richting Wijdenes. En toen ik daar eenmaal liep en de prachtige vogels zag in het vogelmeertje, besloot ik dat het wel lekker ging, ik zou via Wijdenes wel een rondje maken. Bij een splitsing zag ik ook een bordje met wandelpad. Ik vroeg een vrouw die daar haar hond uitliet of dit ook weer terug naar Schellinkhout zou gaan. Ja hoor zei ze, dit pad slingert heel leuk die kant op. Dat klonk aanlokkelijk. Maar als snel bleek het pad door de weilanden te gaan, over hobbelige bodem met best lang gras voor mijn wat inmiddels sjokkende tred.


Het was wel drie kilometer door de weilanden en ik heb er anderhalf van gewandeld. Het was intussen flink warm geworden, en de zon scheen steeds meer tussen de wolken door. In Schellinkhout kon ik gelukkig mijn waterflesjes bijvullen en gestaag liep ik verder. Wel wat vermoeider, maar het bleef maar lukken om de 700 meter steeds hard te lopen. Dat is het leuke van RunWalkRun. Door het wandelen ben je zo opgefrist dat je weer goed op je loophouding en het ontspannen lopen kunt letten. Al is het ook wel zo dat naarmate de vermoeidheid erin sluipt (bij mij was dat nu na een kilometer of 14 al) het steeds zwaarder wordt om weer te gaan hardlopen na zo'n wandelpauze. Mentale training, denk ik dan maar.


Totaal niet ingepland, maar het ging zo lekker, dus ik liep mijn auto nog even voorbij om de Halve vol te maken. Best trots! En vooral op hoezeer ik genoten had en hoe ontspannen het voelde. Heel anders dan mijn vorige. Ik nam een snelle plons in het IJsselmeer om af te koelen en het zweet af te spoelen. Wat een superbegin van de dag!

Thuis ontdekte ik echter dat ik een beetje dom was geweest. Het miezerde nog die ochtend en ik had alleen mijn gezicht ingesmeerd. Mijn rug was een beetje verbrand. Niet zo slim.


's Avonds gingen Joost en ik samen gezellig een hapje eten en omdat het zo'n mooie avond was ook nog een stukje fietsen. Wat wonen we toch mooi (als je van vlak en leeg houdt, zei Joost).






De blijheid zette zich voort met de brievenbus: een liefleukmooi kaartje, twee landkaarten voor de vakantie en een boek om in de vakantie te lezen. Voorpretpakket!



Ik nam nog een beetje vakantiegevoel in de caravan, waar ik de zon onder zag gaan met mijn benen omhoog.






Wat een heerlijke dag!

Comments

Dit vinden anderen leuk nu

Random zomerfotootjes

Het water is weer tot rust gekomen, de ergste golfslag is weg. Zo mooi vind ik het dan, hoe de wolken weerspiegeld worden in het water. Zeker als je aan het zwemmen bent, dan zit je daar echt Middenin. Zo fijn!

Ik kan daar echt zo van genieten, even koffie aan het water.

Nichtje Fie werd 5 en kreeg een zeemeerminnenstaart. Wat cool zeg!


Gewoon nog maar wat plaatjes van het water, ik krijg er zelf nooit genoeg van, hopelijk jij ook niet (anders klik je maar weg ;))


De kippen en haan zijn gewend aan de nieuwe slaapplek van de haan en verzamelen daar 's morgens voor het eten. De kuikens zijn al groot en ik denk dat de twee witte allebei haantjes zullen worden. Als dat maar goed gaat straks....


Prachtige zonsondergang. Cadeautje aan het einde van de dag.


Isa stuurde een fotootje, die was nog even naar Reuring met vriendinnen. Gezellig dat ze ons dan een beetje op de hoogte houdt in de familie app groep.


Zomereten: veel kleur. Daar word je toch blij van?


Tijd van de toetsweken. Het is…

Week 25: Midzomerweek - en zomer is het!

De week van midzomer, altijd een beetje een dubbel gevoel omdat de dagen weer korter gaan worden. Maar hee, de zomer is pas net begonnen en goed ook. Wat een heerlijke dagen! Werken is een beetje pittig met dit warme weer, maar als je klaar bent, begint er gewoon een heel nieuw stuk dag. En ook 's morgens vroeg is fijn, aan mijn strandje. Met zo'n begin voelt iedere dag een beetje als vakantie.




De bloemen die we Lotte gaven bij de voorstelling komen zo prachtig uit. Toverbalpioenen zijn het, en ze verkleuren langzaam van dieproze naar wit. 

Ik maak een wandeling door Purmerend op maandagavond, want Lotte doet een proefles dans. Later op de avond zwemmen we met vrienden heerlijk in het IJsselmeer en kletsen we in de tuin tot het donker is. 

Nu weer heel anders, de pioenen. Door het warme weer gaat het extra snel deze keer.


Tropenrooster: vroeg beginnen met werken. Tussendemiddag echt een uur lunchpauze en even heerlijk buiten zitten en op tijd weer klaar. 

Tijd voor een ijsje!

Walk with me, loop je een eindje mee?

Loop je een eindje mee door de tuin? Het is zo'n mooie avond, met dat zachte goudkleurige licht. Door mijn 'pak-nog-minder-mijn-telefoon-experiment' neem ik deze keer mijn echte camera weer eens mee. En eerlijk is eerlijk, hoe mooi de foto's van mijn Samsung ook kunnen zijn, dit is toch wel net even een tikkie mooier. 
Door mijn camera kijk ik extra goed naar alles om me heen. De zachte haartjes van de planten, stuifmeelkorrels, de voelsprieten van een vlinder, hoe de kleur verandert als je je blik verandert van met de zon mee naar tegen het licht in. En niet alleen mijn ogen, ook mijn andere zintuigen zet ik goed aan het werk. Het ruikt zo lekker, in de avond in de tuin. De geur van lavendel, van de vlinderstruiken. En het al beetje vochtige gras aan mijn voeten (met hier en daar een naaktslak, ieuw!), het windje dat door mijn haren waait.
Ik ben een bofkont, dat ik hier woon. Maar wel een bofkont die dat heel goed beseft en er misschien wel meer dan wie ook van kan …