Some Summertime

De zomer is in aantocht. Summer is entering the city...

Ik moest op die hele mooie donderdag een hele dag binnen werken. Niet getreurd, gewoon een bus eerder genomen en vooraf een lekkere wandeling gemaakt door Amsterdam. 















De stad is prachtig, zo tijdens die stralende morgen. En grappig: je ziet meteen twee soorten mensen: de positivo's (waaronder ikzelf), die met blote benen, slippers en zonnebrillen door de stad wandelen en fietsen. En de behoudende figuren, die nog hun winterjas aanhebben (in de schaduw in de wind was het ook nog wel erg fris).

De stad is fijn, maar niets gaat boven het platteland: vakantie vieren met vrienden op het water. Een snelle picknick geregeld en een beetje cruisen.








De zon ging weer eens prachtig onder.




Bijna 23 uur en nog steeds niet donker. Ik maak een laatste wandelingetje op de dijk voor ik mijn mandje in duik.


Vrijdag is het dan echt warm. Tropisch warm! Ik doe al vroeg een kort rondje. Heerlijk.


In de middag ben ik vrij en doe ik niets meer dan luieren. Met mijn tenen madeliefjes plukken. Beetje lezen. Duik in het water. Stukje zwemmen. Lunchen met watermeloen met griekse kaas, limoen en en munt. In de hangmat hangen. Tukje in de schaduw.


Joost heeft een hartje voor me gemaaid. Dat is nou echt liefde!




Aan het einde van de middag luiden we het weekend echt in met een koud biertje. Veel beter kan het niet hoor mensen!



De avond tracteert ons op een spektakel. Het licht verandert per tel, een soort staalgouden glans overal. En de stralen lijken net een lasershow. Indrukwekkend.



Het echte noodweer blijft uit, wel valt er een buitje, goed voor het gras.


En dan is er weer een verse nieuwe ochtend. Wakker worden met een frisse duik.



Fijn weekend allemaal!

2 comments:

Sil said...

Ahhh, dat harte! Te lief!!
Wat fijn :-)

Sil said...

Hartje moet dat natuurlijk zijn ;-)
Te snel getypt :-)

Dit vinden anderen leuk nu