De dagen vliegen voorbij

Bijna zomervakantie voor beide meisjes. De dagen lijken wel in een versnelling te zijn gekomen en mijn hoofd kan 't niet meer allemaal bevatten. Die verschillende agenda's die dan af en toe opploppen in mijn gedachten: "oh ja, Lottes laatste vioolles, wil nog iets leuks kopen voor de viooljuf  * oh ja, Isa's laatste toetsdag en alle 'mam, kun je me dan en dan brengen/halen, vul maar in' die daarbij komen. * BBQ met de klas, feestjes, paardentoestanden, weet ik veel wat. * Niet vergeten, tandarts donderdag, even tegen juf zeggen dat ik Lotte op tijd meeneem. * Gezellig, dan komt vriend langs, wel snel naar huis, naar viool, naar restaurant en weer naar huis, niet vergeten geld mee te nemen. * Oh ja, voor de dijk zou ik nog ditendatendat doen, niet vergeten. * Oeps, de wasmanden puilen uit, tijd om wasjes te draaien * Vriendinnetje uit Dubai komt. Op dag afscheidsmusical klas Lotte, hoe combineer ik dat nou weer * eindfeest talententheater * tig aanvragen voor werk * nog hotel regelen voor zakenreis BelgiĆ« volgende week * even presentatie aanpassen voor klus bij de NOS * als ik nou deze week breng naar Talententheater, dan red ik het volgende week als we later uit BelgiĆ« terug zijn * nog even restaurant in dorp reserveren om met vriendinnen te eten * 

Pfff, af en toe zou je het stop willen zetten. 

Gelukkig heb ik mijn extern geheugen, met leuke plaatjes om terug te kijken en ook in de dag steeds stil te staan bij het moment op dat moment.


Een vriendinnetje van Lotte viel tijdens het spelen met een pony bij haar in de buurt nogal ongelukkig en had een zware hersenschudding. Arm meissie, ze mag twee weken lang geen scherm zien, moet veel rusten. Ik bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om armbandjes te leren knopen als afleiding. Ik kocht allerlei leuke gekleurde touwtjes en gaf haar les. Ze vond het geweldig. Fijn!


Lotte en ik deden samen yoga. Altijd goed om die monkeymind een beetje te temmen ;).


Ik vond een mooi veertje.


Dit weekend wilde ik weer een stuk zwemmen, maar het water leek wel tien keer kouder. Ik hield het maar bij een snelle duik.



De papavers staan te stralen. Heerlijk, af en toe een beetje in de tuin werken.


Joost maakte een zalige Aziatische beef salade.


Vaderdagontbijtje.




Zonsopgangen en -ondergangen zijn altijd goed om de tijd even stil te zetten.




Wandelingetje door de tuin.






Lief!



Er is weer een kuiken gesneuveld. Ze zijn al vrijwel even groot als de ouders, en het is niet te voorkomen. Zowel met het hok goed afgedekt, als met de mogelijkheid voor ze om te vluchten, zijn de rovers ze te snel af. Het hoort erbij, bij het wonen in de natuur. En die buizerd die ik af en toe laag over zie scheren, die is ook wel weer prachtig om te zien. Weet niet of hij het was hoor, het gebeurt steeds op een moment dat we er niet bij zijn.


Ik verfde snel mijn haren. Het was zo blond geworden door de zon. Had een pakje lichtbruin gekocht, van L'oreal, diezelfde die ik andere keren ook had. Lichtbruin. Niets bijzonders. Alleen had ik niet gezien dat dit een 10-minutenversie was, en had ik 'm lang laten zitten. Hartstikke donker was het geworden. Zelfs na een paar keer wassen schrik ik nog iedere keer als ik in de spiegel kijk. Op deze foto valt het nog mee. Nou ja, het slijt wel weer. En dat hele lichte is er gelukkig weer uit.


Beautiful Dutch Mountains



Vroeg op pad voor werk.


Mooi op tijd op de plaats van bestemming, zelfs tijd voor een korte wandeling. Dat is een hele fijne, zeker op die dagen dat ik de hele dag in een zaaltje zit en amper kan lopen.



Vioolwandeling, langs waterlelies.



Ouch. Afgelopen weekend zwierde ik om een paal heen (don't ask) en kletterde ik in volle snelheid met al mijn gewicht met mijn knie tegen een metalen hek. Een heel dik ei en een pijnlijke knie. Het ei is weg nu gelukkig, maar mijn knie is nog steeds blauw.




2 comments:

Angelique said...

Beginnen met alle drukke regeldingen en meteen erna dat je Lottes vriendinnetje verrast met een cadeau en les in knopen; wat lief!! Dat yoga/pilates thuis moet ik ook eens gaan doen, heb jou tip al opgeslagen in de telefoon, nu nog starten :-) goede tip om dit met een lieve dochter samen te doen.

wilmi said...

oh die beef salade..namnam!
sterkte met de laatste dingen voor het vakantie is. Tijd vliegt nu inderdaad in sneltreinvaart. Met het blije vooruitzicht dat het daarna een poos Echt Rustig is.
Fijn dat je toch kunt genieten van die mooie dingen, en ze vastleggen, als reminder in die sneltrein.
Beterschap met je knie, ai, dat zal zeer gedaan hebben!

Dit vinden anderen leuk nu