Weekendness


School weer begonnen voor beide meisjes. Grauwe, koude maandagmorgen. Drukke week voor de boeg. Mooi even een logje maken tussendoor met blije weekenddingen. Zoals de zon die weer eens prachtig onderging.


Ritje naar de Beemster. Het zoveelste. Maar de weg blijft mooi.


Als Joost en ik een rondje op het weiland lopen, zien we dat er jagers bezig zijn geweest. Een reiger of een kat had een goede dag. En even verderop zien we twee hazenpootjes liggen, afgekloven. Waarschijnlijk gepakt door de vos die hier rondwaart. Het harde buitenleven. Maar ja, die vos had ook een fijne maaltijd, denk ik dan maar.


's Avonds werk in nog in de tuin tot de schemering. Binnen ontdek ik dat mijn UP dingetje kwijt is. Sja. Die kan overal liggen, onze tuin is groot, ik heb overal gelopen. Ik baal een beetje, ik heb zo'n lol in mijn UP en een beetje verslagen loop ik in de tuin. Dat vind je nooit meer, zo'n klein zwart ding. Tot ik bij de onkruidberg voor in de tuin ben, waar ik al het tuinafval steeds uit de groene kliko dump om daar te laten verteren. Als ik op mijn telefoon kijk, zie ik dat hij opeens gaat synchroniseren. Met bluetooth. Maar dat betekent dus dat het dingetje redelijk in de buurt moet liggen, zo'n groot bereik heeft Bluetooth ook niet. Het is al bijna donker als ik met de zaklamp van mijn telefoon de onkruidberg overhoop haal. Zoeken als een speld in een hooiberg, of een UP in een onkruidberg.
Je verwacht 't niet. Maar heeee! Ik vind 'm terug!

(en ga daarna in huis nog snel wat rondjes lopen, want de afgelopen twee uur heeft het ding stilgelegen en mijn stappen niet gemeten en ik wilde toch weer de 10.000 halen....) (hoezo mafkees).


Mei is zo mooi. Fluitekruid in alle bermen.


Met Lotte naar de Ikea, voor beddengoed voor in de caravan op het weiland, lichtjes voor in de tuin, nieuwe wasmanden en twee krukken.


En we komen terug met maar een paar dingen extra, waar we opeens niet zonder konden.


Zoals dit geweldige pannetje waar ik instant verliefd op werd. Kun je niet zonder leven toch?


Avondje eten met vriendinnen. Heerlijk gegeten en heel gezellig. Blije dingen!



Oeps, die was had ik na dat avondje eten wel binnen mogen zetten. Helemaal doorweekt door de bui van die nacht.


Maar gelukkig zijn er dan altijd weer mooie bermen om weer op te vrolijken.


Joost kon voor weinig twee zeilbootjes overnemen. Gaaf voor in de zomer!


Hij is dit weekend superhard aan het werk met de buitenbar. Later meer hierover.


Ik fotografeer nog wat bloemetjes.


Het gras wordt overal weer gemaakt. Ruikt lekker, maar het is ook wel zielig voor alle vogelnesten.



Lotte heeft wat schattigs gemaakt.


Zondagmorgenduik.


Zo op de foto's ziet het er zomers uit. Maar het was een winderige 13 graden buiten. Het water nog een beetje kouder. Heerlijk fris wakker worden!

Ik ben trots op mezelf. Loop een heerlijke twee uur, runwalkrun door Noord-Holland. Het is overal zo mooi, ik loop relaxed en ontspannen en hou het gewoon de twee uur lang vol. Zalig!


Blij hoofd ervan.


's Middags zijn we net op tijd bij de buren om te helpen de koeien voor het eerst weer op het land te krijgen. Geweldig, ze jumpen en huppelen dat het een lieve lust is.


Ik kook een heerlijk meimaal.


Deze kom ik tegen van Isa en Berend. Vijf jaar geleden. Time flies. Pluk de dag.


Maandagmorgenkippetjes op een randje.


Zondagprojectje: de moestuinbakken netjes gemaakt, drie soorten sla ingezaaid en de stekjes die ik van een vriend kreeg uitgezet. Laat maar groeien nu!

3 comments:

Anita said...

Zo leuk om altijd weer je berichtjes te lezen. En je gaat steeds vaker bloggen merk ik, Leuk!
Ik geniet van je huis, tuin en keuken verhalen...

Anonymous said...

Ik geniet altijd zo van je mooie foto's
Als ik een dipje zit wordt ik altijd vrolijk van je blog!
Dan denk ik hup naar buiten er is zoveel moois te zien

Lieve groet,
Wendy

jojoco said...

@Anita en @Wendy, wat leuk dat jullie een berichtje achterlaten, vind ik leuk om te horen!

Dit vinden anderen leuk nu