Fietsen tot de zon onder gaat


Van de week was ik er al heen gewandeld en helemaal ondersteboven van hoe mooi het was tegen zonsondergang. Vanavond ging de wind ook weer liggen en stapten Lotte en ik op de fiets. Richting de muziek van Kaaspop in Edam. Maar dat was niet ons doel. Wij stapten eerder af en klommen de dijk over.


Net als eerder van de week zat de zilverreiger weer aan de waterkant.



Het is zo'n mooi strandje. Vaak druk met kitesurfers, maar op de mooiste momenten van de dag -zonsopkomst en zonsondergang- vrijwel altijd verlaten.


In de schelpen groeit van alles. Deze lelies bijvoorbeeld.




Maar ook dit groen piept gewoon door de schelpen heen. Kracht van de natuur.


We zaten een tijdje en staarden over het water. Luisteren naar de stilte, zoals Lotte mooi zei. Alhoewel, echt stil was het niet. Flarden muziek in de verte. Vogels. Zacht klotsende golfjes. Een trekker.



De lucht en het water verkleurden van minuut tot minuut.



Lief mooi meisje. Mijn hart stroomt over als ik haar dan zo zie.






In het late licht is alles mooi.







Genieten met een hoofdletter.





En toen piepte de zon achter de dijk.






Nog een paar keer goed kijken. De maan al hoog in de lucht.



En dan snel richting huis.






Net op tijd voor de zon echt onder is.

3 comments:

Anonymous said...

Prachtige foto's !
En wat woon je mooi als je op de fiets hier zomaar heen kunt.
Er is zoveel moois in je eigen buurt vind ik,als je het maar kan zien he,

Lieve groet,wendy

Jolanda said...

Wat leuk dat je de gele Lis op de foto hebt. Sinds Liz geboren is, vind ik het zó leuk om ze overal aan de waterkant te zien verschijnen. :-)
Prachtige foto's trouwens met dat mooie licht over het gras.

Sil said...

Prachtig!!!

Dit vinden anderen leuk nu