Bloeiende Zijpe wandeltocht - amateurs tussen de pro's


Pro-wandelaars, of experts, dat zijn we duidelijk niet. We kunnen nog veel leren ;)

Die slapen niet uit, maar zorgen dat ze mooi op tijd aan de start verschijnen.

Die laten zich niet afleiden door de kleurenpracht van alle soorten bollen en de tig fotomomenten die je onderweg tegenkomt, maar stappen stevig door.

Die hebben stevig schoeisel, van luchtdoorlatend maar waterafstotend materiaal en slenteren niet zoals wij op sneakers, die op een gegeven moment helemaal verzadigd raken van het stappen door de drassige weilanden.

Die hebben een degelijke regenjas, of op zijn minst een poncho, wapperend in de wind, en niet -zoals wij- een simpel jackje, dat alleen de eerste 3 druppels tegenhoudt, maar ons na een uur ploeteren in wind en miezerregen achterlaat als verzopen katjes.

Nee, pro's zijn we zeker nog niet. Maar genoten hebben we wel. Zeker het eerste uur, toen het alleen nog maar dreigend donker was en we vlak langs de meest mooie velden liepen.
Na de tweede stempelpost, waar we opwarmden met kippensoep, begon het steeds harder te regenen en te waaien en liepen we vooral langs velden met al gekopte tulpen. Dat was een beetje afzien, het tweede uur. Maar afzien zorgt voor mooie verhalen en we (ik) verkneukelden ons om hoe we de feiten net een een beetje zouden aandikken, zodat het allemaal nog wat spannender en stoerder zou zijn. ;).






















{insert enorm sterke hyacinthengeur hier. ik liep bijna te trippen}

















Een ding is zeker, dit jaar heb ik mijn portie bloembollen wel gehad!

4 comments:

Daniƫlle said...

Heb je een speciale route of tocht gelopen? Lijkt me geweldig om een keer aan mee te doen, ben erg benieuwd!

jojoco said...

Hai Danielle, Ja, dit was een speciale route, de bloeiende Zijpe (zie titel bericht) ;). www.bloeiendezijpe.nl

Is ieder jaar!

jojoco said...

eh, www.bloeiendzijpe.nl (zonder e)

Daniƫlle said...

Sorry, ik had de titel wel gelezen naar het drong te laat door ;)
Ik ga het zeker onthouden voor volgend jaar, bedankt!

Dit vinden anderen leuk nu