Pasen


Wat was het een heerlijk ontspannen luie Paasdag!

Echt in de stemming voor Pasen was ik nog niet. Geen paasboom versierd dit jaar, van Lotte hoefde het niet zo. Geen paasknutsels neergezet of het huis gezellig gemaakt. Geen Paasontbijt. Na een intensief dagje gisteren sliep ik uit. En Joost en Lotte sliepen nog langer.

Maar juist zo ongeorganiseerd is het vaak het leukste. Lotte wilde heel graag eitjes uitblazen en schilderen. Als emoticon. Ik hielp haar met uitblazen en zij schilderde, terwijl ik ontbeet met een stukje paasstol.


De paasdoos kwam toch nog tevoorschijn en Lotte maakte last minute het huis gezellig.



Ik had al nieuwe bloemen gekocht, oranje en geel. Prima paas.



Kijk nou hoe gaaf ze zijn geworden!


Uit het kippenhok kwam goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws was dat het kleine kuiken luid piepend rondliep, en buiten naar graantjes aan het pikken was. Het slechte nieuws was dat de moeder haar nest had verlaten. Alle overgebleven eieren waren ijskoud. Eentje was weggerold. Er was nachtvorst vannacht en ik denk dat de moeder met haar kuiken binnen is gaan zitten. Dat is nog eens eieren voor je geld kiezen.

Ik gooide de koude eitjes maar weg. Gelukkig broeden de andere twee binnen, zij zaten er heerlijk bij.



In de tuin bloeit van alles en de lucht was Teletubbieblauw. Prachtig weer!




De familie kwam. Berend was blij. Hij wil immers boer worden. En heel veel trekkers krijgen. En een schoolbus. Hij scharrelde met Joost lekker rond.












We verstopten eieren in de tuin.








En de kinderen vonden ze bijna allemaal terug. Er missen er nog 7.




Wat zijn ze groot geworden he? Ik zie ze nog zo voor me, als peuters en als kleuters. 








Berend was er een beetje moe van geworden, van al dat gezoek. Hij wilde liever gaan proeven.




Wij proefden koude soep van Joost. Hele lekkere en hele gezonde, met wortel, spinazie, avocado, limoen. Heel veel vitamines. Om de laatste ziektekiemen weg te jagen!




Heej, daar hangt er een ondersteboven in de lucht....


Tussendoor werkte ik een beetje in de tuin. Lekker op mijn billen met mijn gezicht in de zon.


Maike maakte met Berend een coole bank om uit te rusten.


Echt superchill dus.


We maakten een paasvuurtje en picknickten op het weiland.


En dan is dit nog maar de eerste echte mooie voorjaarsdag. Let the good days roll!










1 comment:

Jolanda said...

Dat wordt nog 7x een leuk cadeautje als je ineens toch een ei nog vindt. :-)
Wat is de magnolia toch mooi. Onze overburen hebben er eentje in de voortuin. Zo mooi. Veel knoppen dit jaar.

Dit vinden anderen leuk nu