Kuikens


Het is zo leuk en ze groeien zo snel. Dat is bij mensenbaby's al zo (al vind ik die net uit hun ei niet zo schattig als kuikens), maar bij kuikens gaat dat helemaal op.

Een week of 2 zijn ze inmiddels. Zeven stuks. Vijf zwarte, een gele en een witte. En ze leven allemaal nog. De eigenwijze witte (door Francine's Marleen tot Marleen gedoopt) was al ontsnapt uit het hok en probeerde zich door de gaatjes van het hek terug te wurmen. Gelukkig zag ik het op tijd en kon ik haar redden. Iedere dag is gevuld met kuikenpret. Soms maar kort, alleen even voeren en schoon water. Maar zo vaak ik kan ga ik kijken. Binnen voor het raam, of zelfs in het hok, op het stro. Het is zo leuk, dat getokker en gescharrel en gepiep. Dit was op 6 april, alweer tien dagen geleden. Nu hebben ze al kleine vleugeltjes gekregen. Gelukkig hebben we de foto's nog ;).










No comments:

Dit vinden anderen leuk nu