Iphonefoto's - het goede leven


Eigenlijk heb ik precies de juiste tijd uitgekozen om weer fit te zijn. Het is stralend voorjaarsweer en ik geniet er dubbel en dwars van.



De dijk in het ochtendzonnetje, de roze bloesem in de boom op ons pad. Het lijkt wel alsof ik het nog meer zie dan anders.


Al ben ik zo nu en dan nog wel een slak...


Kijk nou hoe prachtig de tulpen erbij staan.


Iseefaces...


Het goede leven. Aan het einde van de dag met een boek en een biertje in de zon!



Zon weer onder wandelen. Sinds ik mijn upmovemetertje heb, ben ik nog bewuster van de beweging die ik neem. Volgens mij zit gezond leven 'm niet in keihard een paar uurtjes sporten terwijl je de rest van de week op kantoor voornamelijk zit. Nou kan ik niet zo goed stilzitten, dat scheelt al. Maar ook op kantoordagen probeer ik zoveel mogelijk te lopen. Glaasje water pakken, lopen terwijl ik bel, een stukje lopen terwijl ik nadenk over hoe ik iets aan zal pakken, kopje koffie halen. En op de momenten dat ik niet werk, kan ik ook altijd wel naar buiten. Mijn ochtendritueel: de dijk op, kipjes voeren, rondje tuin. Tussen de middag: kort wandelingetje. Na het eten: even naar buiten. Deed ik eigenlijk allemaal altijd al wel, nu heb ik een extra stimulans om dan toch even ietsje verder te lopen en niet te gaan zitten. Bijvoorbeeld: Isa ophalen bij de manege. Ik ging een kwartiertje eerder weg, om daar op een andere plek de zon onder te wandelen. In plaats van in de auto blijven wachten tot ze er is. Kleine dingen.



Die extra wandelingetjes maken het leven ook veel leuker. Voor mijn werk had ik een aquisitiegesprek in Den Haag. Het is hartstikke druk op het moment, dus normaal gesproken zou ik direct weer teruggeracet zijn om achter mijn computer te kruipen. Nu gunde ik me een half uurtje en maakte een wandeling door mooi Den Haag. Lunchen deed ik in de auto met een broodje en thuis zat ik blij en helemaal opgeladen weer achter mijn scherm om aan de slag te gaan. Ik had het gevoel veel effectiever te zijn en kreeg al mijn werk gedaan.


En met mijn wandelingetje zag ik ook nog Mooi Den Haag. Met nog meer pulletjes, prachtige bomen en oude panden en de paleistuinen.







No comments:

Dit vinden anderen leuk nu