De koning van de weidevogels





Stukje fietsen door de polder, op een stille ochtend. Alhoewel, stil. De lucht zindert van het vogelgeluid. In het dorp hoor je vooral merels en musjes en weet ik veel wat voor gezellig lentegetwetter. Maar in het weiland klinkt het anders. Een beetje zenuwachtig uhohuhohuhoh.

Kippig als ik ben, is het lastig om ze te zien. Tussen de dikke volgevroten ganzen lijken het maar scharminkeltjes, die grutto's. Maar schijn bedriegt, want scharminkels zijn het allerminst. Ze zijn helemaal vanuit Afrika en Zuid-Spanje hierheen gevlogen. Ik hoop dat ze veel eieren leggen en dat de jonkies kunnen uitgroeien tot mooie grote vogels!










1 comment:

Anonymous said...

Wat een bijzondere vogel, bedankt voor het delen van filmpje. Ooit was mijn adres 10 jaar lang " de Grutto".
Daarom heeft deze mooie vogel een speciaal plekje in mijn hart.

Fijn Pasen, Yvonne

Dit vinden anderen leuk nu