Dagelijkse dingen


Het zijn er zeven. Zeven kuikens. Vijf zwarte, een gele en een witte. En ze zijn zo leuk. Ik kan er de hele dag wel naar kijken.


Maar daar heb ik geen tijd voor. Met Lotte nieuwe kleren kopen. Dat kind groeit maar door en is uit bijna al haar broeken gegroeid.


Avondwandelingetje in de polder.


Een paar maanden al maak ik iedere ochtend door de weeks een smoothie voor het hele gezin. Deze week begaf de kom van de blender het, alles liep er onder uit. Bende! Maar een nieuwe gekocht, want dit bevalt goed, de dag beginnen met iedere dag een andere combi met yoghurt, fruit, vruchtensap en groente. Deze was sinaasappel, avocado, kiwi.


Een kiwi met een hartje. Goedemorgen!


Een nieuw speeltje voor de grafiekjesgek die ik ben. Een activitytracker, die overdag je stappen telt en 's nachts je slaap meet. (al is dat laatste niet zo nauwkeurig, hij dacht dat ik al sliep, toen ik nog lekker lag te lezen)


Naar de sauna met vriendin. Heerlijke avond kletsen, dobberen, eten, zwemmen.



Goedemorgen, bedankt spinnen voor het ophangen van de slingers vandaag!



De narcissen stralen in de tuin. Ze vrolijk geel! Opgewekte bloemen zijn het. Een tikje arrogant, maar ze roepen blij dat het lente is. Tetterdetetter.


Een geknakt tulpje meegenomen en in een vaasje gezet. Zo mooi om te zien hoe het blad verkleurt.



En hoera, driedubbeldikke hoera! Vrijdag voor de tweede keer weer gelopen. Deze keer wat langer. Weer blokjes van 5 minuten, met daarvan 2,5, 3, 3,5, 4, 3,5, 3, 2,5, 2, 2,5, 3, 3,5 en tot slot zelfs 6 minuten zonder te stoppen. Ik liep in het laatste restje mist, dat langzaam optrok. De lucht werd steeds blauwer, je voelde de warmte van de zon. En ik was zo blij dat ik daar weer liep! Extra genieten!



Verder was het een luie dag.




Lekker liggen en genieten van de zon!


Alhoewel, lui. Dat is echt leuk van mijn metertje. Samen met het hardlopen van ruim 9 km heb ik deze dag al scharrelend toch 20 km gelopen! Dat had ik echt niet door, dat ik kennelijk zoveel beweeg in en om het huis.





Er is gesnoeid de afgelopen dagen. Licht en lucht in de tuin.


Dit vind ik altijd zo mooi. Hoe die kastanjebladen zich ontvouwen en als een waaier uitkomen.


En er groeit zelfs weer fluitekruid in de berm!


Nog een avondwandelingetje.



Ochtend op het strandje.


Kijk, dat is mijn tracker. Je schuift 'm zo aan je broek. Geinig he?


Wow, wat een verbetering! Het was echt zo'n wirwar aan boompjes en takken geworden.


Heel wat hout eruit.



Meer licht en lucht in de tuin, vooral tegen zonsondergang zal dat wel schelen.


Lotte op haar nieuwe skateboardje. Of Pennyboard moet ik zeggen. Ze is er zo superblij mee. Lekker buitenspelen!


Edam is zo mooi. Ik hou van die combinatie van stenen, hout en dakpannen.


Fijne zondag allemaal!

No comments:

Dit vinden anderen leuk nu