Dag 1: Op avontuur in het huis en de tuin


Omdat we in het donker aankwamen in het huis, met een lucht barstensvol sterren, waren we de volgende dag extra benieuwd of het huis net zo mooi zou zijn als vier jaar geleden.

En ja hoor, onze herinneringen klopten nog. Het was weliswaar bewolkt, maar de tuin was nog net zo prachtig. Het ligbed tussen de palmen. De fruitbomen achterin, vol sinaasappels, mandarijnen en citroenen.



We verkenden alle plekjes weer, keken in alle kamers, renden van hot naar her en sprongen op en neer. Wat was het weer mooi!






Het is echt een aanrader, Portugal in februari. Ieder jaar opnieuw pikken we daar de lente mee. Misschien niet echt zomers warm, maar wel buitenweer. Blotebenenweer. Iedere dag rokjesdag. En de huizen zijn heel goed betaalbaar omdat het laaglaagseizoen is. Voor dit 12 persoonshuis betaalden wij nu nog geen 700 euro, voor de hele week, schoonmaak, linnengoed, handdoeken, welkomstpakket etc inbegrepen. Daar heb je bij Landal geen groot huis voor. Zeker als je het kunt delen met vrienden is het prima te doen, want vluchten zijn ook niet duur. Wij sparen er graag voor!



En dan ook nog eens iedere dag vers sap. Uit eigen tuin.








3 comments:

Linda said...

Wat een prachtige foto's zeg. Ik krijg helemaal zin in de zomer als ik dit zie.
Ik dacht ook ooit gelezen te hebben dat je een fotografie cursus zou geven. Heb je nog plannen in die richting?

jojoco said...

Linda,

Ik had inderdaad plannen in die richting. Heb het uitgeprobeerd in een proefcursus. Maar ik beleefde er minder plezier aan dan ik dacht. Vond ook dat ik het niet goed genoeg deed en dat ik er nog veel meer tijd en energie in moest steken om er een leuk en zinvol programma van te maken. En dat ik eigenlijk gewoon lekker zelf fotograferen veel leuker vind.

Maar soms zingt het nog een beetje in mijn achterhoofd hoor. Als ik ooit leer iets minder perfectionistisch te zijn, of een vorm vind waar dat niet zo nodig is, dan komt het misschien nog wel.

Anonymous said...

Waar kan ik meer informatie vinden over het huisje ?
Verblijf er ook graag een keer met mijn familie !
Dank en groet, Inge

Dit vinden anderen leuk nu