Eerste probeersels


Sjemineeee. Wat cool! Ik ben echt een blij kind. Een selectie van mijn eerste uitprobeersels. Ik heb de aan en uitknop gevonden. Intussen al een stuk of 20 YouTube-reviews bekeken (helaas nog geen goede tutorials kunnen vinden). Ik heb gewoon maar wat her en der gefotografeerd. Gisteravond in het donker. Zonder flits. En ook vandaag, binnen, was het tamelijk donker. Ik sta versteld van de kwaliteit. Kijk deze foto hieronder nou. Prachtig toch!


Hier zie je dat ik nog wel even moet zoeken naar het juiste scherpstelpunt, volgens mij hier de pan en niet het voorste gezicht. Maar deze ging even snel van ratsflats. Wel gaaf, die kleine scherptediepte! Hier ga ik nog veel meer mee stoeien.


Rocky, bij het raam.


Kopje koffie.


Rood is altijd een moeilijke kleur om te fotograferen. Gaat echt goed.


Alle foto's zo onbewerkt uit de camera he?





Hier zie je dat ik wel iets met de witbalans had mogen doen, al is dat warme licht ook wel sfeervol. Moet ook nog uitzoeken hoe ik dat eenvoudig kan aanpassen. Het is me al een keer gelukt, maar ik kan het nog niet feilloos vinden.


Alle foto's zonder flits, gewoon in een donkere kamer met alleen de lampen aan.



Dit is wel een beetje raar, die groene stipjes. Heb nog niet door waar die van komen. Staat wel grappig, maar ze horen er niet.


Dit lukte me niet goed met mijn andere camera.



Deze is ook mooi, met die lichtpuntjes onscherp op de achtergrond.


Hupst op en neer!

2 comments:

wilmi said...

Hee, wat leuk. Wist ik helemaal niet, van die systeemcamera's! Ik loop ook steeds vaker gewoon met mijn telefoon i.p.v. die zware spielgelreflex.Zo zie je maar, het blijft in beweging. Mooie foto's hoor! Kan me voorstellen dat je alles weer opnieuw gaat proberen en uitvinden, leuk! Veel plezier ermee!

Anonymous said...

he wat grappig ik ben ook aan het overgaan naar een compactere camera, fujifilm of olympus denk ik, want de slr is te zwaar en nieuwe lenzen voor de canon zijn veel te duur (en mijn lensen zijn te slecht op dit moment, arjens telefoon camera is veel beter dan mijn slr...) en Marten gaat de oude set krijgen! Lichtere body en lichtere en goedkopere lenzen, ik kijk er ook naar uit! Mooi inderdaad als je een 1.4 hebt bv, met hele korte scherpte diepte, ideaal!
Heel veel plezier!! groet! Annemarie

Dit vinden anderen leuk nu