Sevilla - een ode aan vriendschap

De afgelopen weken heb ik gemerkt dat ik zo ontzettend bof met alle lieve mensen om me heen. Kaartjes, een lief tijdschrift, bezorgde appjes, een 'zomaar-cadeautje', me meeslepen naar een film om te lachen, in ochtendjas een broodje voor me roosteren omdat ik zwaar jankend niet meer weet waar ik het zoeken moet, echt, het was zo lief en fijn. En dan was daar een van mijn oudste vriendinnetjes, die zei 'je moet gewoon een lang weekend naar de zon, kom, we gaan samen'. Het duurde even voor ik het kon inplannen. Ik zag overal beren op de weg. De boodschappen, de drukte vlak voor Kerst (ook al had ik alles afgeblazen), een afspraak met een andere lieve vriendin die ik ervoor zou moeten afzeggen. Maar Joost haalde me over en ik boekte een lang weekend Sevilla.


Vlak voor Kerst verruilden we de regen voor de zon. Je weet niet wat je overkomt.



Zulk heerlijk fel licht. De hele dag buiten zijn, op tukjes aan het einde van de middag na. Die de vakantie extra lang maakten, want daarna hadden we energie voor een avond, die voelde als een extra dag.


We kwamen aan en wisten allebei niet wat ons overkwam. Zo uit de pre-kerstdrukte tijd waarin helemaal niets hoefde. We struinden door de buurt van het hotel, in de wijk Macarena.


We aten heerlijk op een terras. In de zon. Met lekkere wijn.


Sinaasappelbomen overal in de stad.





De laatste anderhalf uur zon pikten we mee op het dakterras.





Om daarna heerlijk in slaap te vallen. En wakker te worden voor een volgende struintocht. Naar een geweldig restaurant.



We kwamen terecht in Bar Antojo, Calle Calletrava 44. Toen we tegen 22.00 uur binnenstapten was het erg rustig. Maar dat duurde niet lang. Het weekend voor Kerst gaan de Sevillanen met groepen vrienden eten. Restaurants houden er helemaal rekening mee, met speciale menu's en heel veel wijn. En zo zaten we in een restaurant waar het steeds drukker en hectischer werd, er werd gelachen, gejoeld, gezongen en geklapt. Alsof we in een andere wereld waren. En het eten was ook nog eens geweldig en de bediening superaardig.





Aanrader!

1 comment:

Jolanda said...

Iets om een traditie van te maken. :-)

Dit vinden anderen leuk nu