Kerst in Drenthe

Waar we voorgaande jaren met Kerst graag uitpakten om anderen in de watten te leggen, zag ik daar dit jaar zo tegenop. We besloten het dit jaar anders te doen. Gewoon weg, met zijn viertjes. En ik regelde een boerderij via Airbnb, in Drenthe, in Gees, een prachtig oud dorp, zelfs nog iets kleiner dan ons eigen dorp. 


Joost en Lotte hadden samen de boodschappen gedaan, ik hoefde alleen mijn Sevillakoffer maar aan te vullen met kleren voor kouder weer.


En zo installeerde we ons. Een heerlijk rustige Kerst. Met zalig eten, geocachen met zijn viertjes, een hilarische tocht op zoek naar een gourmetstel in een heel fout winkelcentrum in Coevorden, spelletjes, kleuren, wandelen, hardlopen in de vieze regen, nog meer wandelen, nog meer eten, drinken, film kijken met de beamer op een groot scherm (er was geen tv, heerlijk).
We stookten de sauna op in de tuin. Op Kerstavond verscheen er een sneeuwman, die cadeautjes bij zich bleek te hebben, we rummicubten, speelden regenwormen, ik zong hard en vals, we deden tukjes, sliepen uit, gingen laat naar bed, of juist heel vroeg. We aten het toetje al in de middag en hebben voor het eerst in ons leven met zijn viertjes gegourmet.

En hoewel Kerst eigenlijk een echt familiefeest is, en het ook een beetje jammer was dat we ze dit jaar moesten missen -zeker nu ik me weer een stuk beter voel-, was dit voor nu een prima oplossing en hebben we er bijzonder van genoten.









































1 comment:

Jolanda said...

Hahaha, ik moet wel heel erg lachen om de sneeuwman. Hahaha. Heerlijk.
Wat fijn ook dat je je een stuk beter voelt. :-)

Dit vinden anderen leuk nu