Dagelijkse dingen in de herfst

Het is herfst. Echt herfst. In de polder merk je dat niet zo, zoveel bomen zijn er niet en de bomen in onze tuin zijn nog vrij groen. Maar als ik dan onderweg ben, kan ik echt genieten van al die herfstkleuren.


Weer op weg naar huis.



Lottes lievelings: pompoensoep. Ik hak dan een pompoen in stukken, schraap de pitten eruit en leg 'm ongeschild en al in een ovenschaal. Wat groente erbij die ik nog heb, een zachte paprika, een ui, wortel. Beetje roomboter erop en een tijdje in de oven. Drie kwartier ofzo. De pompoen is dan zacht genoeg om de lelijke plekken uit de schil te snijden, als die er zijn. Intussen heb ik een bouillon gemaakt (gewoon simpel  met kokend water en bouillonblokje) en daar dender ik de hele handel bij. Aardappeltje, appeltje, lekkere kruiden (currykruiden vind ik lekker, met wat kurkuma). Met de staafmixer glad maken. Verse koriander erover en een dikke lik creme fraiche. Nomnomnom.


Mistige morgen.



We gingen weer eens met zijn drietjes lopen. Niet zo lang, weer even inkomen. Dat viel tegen. De eerste kilometers kletsten we nog, maar dat lukte al snel niet meer. Geconcentreerd maakte ik het rondje af, goed op mijn techniek letten, op mijn ademhaling letten. Pas op het laatst keek ik op mijn klokje en zag dat ik er best een redelijk snelle 5 km van kon maken. Nog even aanzetten. Pfoeh! Zware training. En achteraf zag ik ook waarom: iedere km sneller, en zelfs de kletskilometers best met tempo.


Dat gaat ook maar door. Die was....


Lunch voor Lotte en mij gemaakt. Ovenbroodje opensnijden. Besmeren met chocopasta. Oude bananen erin prakken en lekker even in de oven.


Herfst.




Donderdag was ik weer op pad voor werk. Zo'n dag waarop je van huis gaat als het donker is, de hele dag binnen bent en weer in het donker thuis komt. Daar wilde ik wat aan doen. Dus ik ben op de terugweg, in de schemering uitgestapt bij Soestdijk om er een korte wandeling te maken. Het was maar een minuut of 20, maar het gaf de dag meteen een stukje extra.




Samen hapje eten. Fijn begin van het weekend. Zo gezellig.


Nu mijn vakantieboek klaar is, moet ik eraan geloven. Of, wil ik eraan geloven. Ik wil graag mijn jaarboek klaar hebben voor het volgende jaar begint. Dus ben ik in de foto's van januari 2013 gedoken, nu al bijna twee jaar geleden. Wat was het winters. Wat een ijs en sneeuw. Prachtig! Benieuwd hoe dat komende winter gaat worden.


De lampen hangen. En de tafel ligt nog vol. Zo gaat dat bij ons. De stapeltechniek.


Wentelteefjes, met eitjes van onze eigen kippetjes.


Weekend! Lotte is lekker aan het tekenen.



Deze foto maakte Lotte. Regen.


No comments:

Dit vinden anderen leuk nu