Skip to main content

Verzameling leuke dingen

Oh help, de jaarlijkse winterdepressie komt weer sluipend binnen. Vorig jaar had ik 'm aardig in toom gehouden en ik heb de illusie dat ik ieder jaar een beetje wijzer word en er wat beter mee om leer gaan. 

Maar ik heb er last van, die donkere ochtenden en het gebrek aan licht. En dan is de wintertijd nu pas net ingegaan. Het zal wel weer settelen. Maar voorlopig gaat 't gepaard met een hele serie slechte nachten. Ik val prima in slaap, maar iedere keer weer midden in de nacht wakker. Dan zijn er weer muggen, dan maakt de verwarming herrie, dan schrik ik wakker uit een nare droom. Het duurt iedere keer uren voor ik weer inslaap, en als ik dan net diep slaap, gaat de wekker weer.

Gelukkig weet ik intussen dat het fases zijn. Dat het weer voorbij gaat. Dus ik negeer de vermoeidheid en richt me op het moois.

En guess what, het leven is post-hm opeens weer een heel stuk leuker, qua uitjes en lekker eten en drinken en de hort op.

Een verzameling leuks en liefs:

Isa met Rocky.


Met de meiden kasten kopen voor hun kamer. En toen zag ik opeens iemand bekends :). Wat leuk!


Zalig eten in Amsterdam. Ik ben dol op de polder en het platteland, maar in Amsterdam gaat mijn hart ook altijd extra open. Het is zo'n heerlijke stad. Met die lichtjes, de toeristen, de straatjes, de hectiek.



Een avond heerlijk eten, drinken, kletsen. Daar knapt een mens van op!


En ieder stralend uurtje probeer ik mee te pakken. Zoveel mogelijk buiten zijn. Dat gouden licht van deze maand is zo ontzettend mooi.



Ik verwende mezelf met een bosje bloemen.


En struinde een beetje door Edam.



Blij word ik van bloemen.



's Avonds ging ik met vriendinnen naar Boyhood. Een geweldige film, confronterend, voor wat betreft de snelheid van het leven. En mooi, een van de 'boodschappen' 'don't seize the moment, the moment seizes you'. Aanrader. Vooral als je het kunt laten samen gaan met lieve vriendinnen, lachen, luisterend oor, bokbier, bitterballen, nog meer kletsen en als klap op de vuurpijl Joost die me diep in de nacht op zijn sloffen komt ophalen. <3 .="" p="">

Met een katertje probeerde ik toch wat van de zondag te maken. Met teamLotte bouwden we een Ikeakast in elkaar. Yeah ons!


Lotte deelde haar kamer opnieuw in. Ik doe wel een logje als 'ie helemaal af is, ze maakt 'm zo leuk!



Er waren weer mooie ochtenden om toe te voegen aan de verzameling leuke dingen.



En ik stopte een paar honderd bollen in de grond. (en 's avonds had ik rugpijn ;)).


Ik maakte een vreselijke zakelijke fout en was er helemaal naar van. Ik had een datum verkeerd in mijn agenda gezet en hoorde opeens dat er 15 man op me zat te wachten. Terwijl ik die ochtend nog checkte wat de tijden zouden zijn waarop ik de volgende dag aanwezig dacht te moeten zijn. Vreselijk om een klant en mijn opdrachtgever teleur te moeten stellen. De eerste keer in mijn carrière, sinds 1998. Ik baalde als een stekker, probeerde een goedmaker te verzinnen en nam maar even de tijd om het van me af te schudden. Even in de buitenlucht. Rocky kwam me troosten.


Lotte was hard aan het werk. Stoertje!


En -je raadt 't al- de zon ging gewoon weer onder.



Ik probeerde de kleur van de herfst te zien.






En ook vandaag -er viel opeens een gat in mijn agenda- ging ik maar naar buiten. Licht, lucht en beweging. En lieve mensen. Ik kijk ernaar en koester het.





Comments

wilmi said…
mm wat een heerlijke foto's weer! Succes en sterkte met je "winterdip-struggle"! Ik herken het niet in deze periode, heb er nooit last van, bij mij begint dat gek genoeg pas in het late voorjaar. Met jouw instelling komt het vast goed!
En oh, die zakelijke blunder.., wat balen is dat zeg. Hoop dat je het weer hebt kunnen oplossen. En wat een schitterende bloemen trouwens!
Fijne week verder!
Sil said…
Owwwh, the blues, is zó Niet Leuk! :-(
Lekker veel naar buiten en probeer zoveel mogelijk te genieten. Dat helpt mij!
sillie said…
kom zomaar klikkerdeklik voorbij gewaaid, maar ik zou zeggen, ooit al eens aan een daglichtlamp gedacht? Gewoon elke dag een uurtje tijdens het lezen aanzetten. Het sleept mijn moeder er echt doorheen, door de donkeredagengevoelens..
succes!
Jolanda said…
Voor het eerst een zakelijke fout in 16 jaar. Daar zouden velen voor tekenen. Maar jeetje, snap je nare gevoel.
Soms is 'op je bek gaan' heel goed om te merken dat het leven toch gewoon doorgaat en men je ondanks je fout toch nog goed en gekwalificeerd vindt. Hoop dat je dat inderdaad ook zo kunt vertalen voor jezelf.
Balen ook dat je zo last hebt van de kortere dagen. Ik herken dat wel. Veel buiten zijn helpt. Ik hoop dat je nachten beter worden.
Wat leuk dat je blij werd om ons meisje te zien! Ik werd er blij van dat je het op de foto hebt gezet. :-)
Willy said…
Ik las in de laatste Flow Magazine een artikel waarin de quote 'Omarm het alledaagse' stond vermeld en moest ogenblikkelijk aan jou denken. In mijn ogen ben jij een expert op dit gebied!
jojoco said…
@wilmi, meestal komt ie bij mij ook pas in februari, maar dit jaar moet ik echt wennen, gek genoeg. Want echt herfst is het nog niet geweest.

@Sil, dat is precies wat ik probeer. Gelukkig kan ik makkelijk genieten van alles om me heen.

@sillie, hai! Welkom! Ja, zo'n lamp heb ik een aantal jaar geleden aangeschaft. Ik ben er nu weer wat trouwer mee aan de gang. Bedankt voor je tip.

@Jolanda, ja, dat was echt grappig, Liz zo groot te zien! En inderdaad, zo'n foutje kan gebeuren, maar ik heb dat liever niet bij mij zelf ;).

@willy, dat vind ik lief dat je dat zegt. Dat alledaagse omarmen doe ik maar weer even extra bewust.

Dit vinden anderen leuk nu

Random zomerfotootjes

Het water is weer tot rust gekomen, de ergste golfslag is weg. Zo mooi vind ik het dan, hoe de wolken weerspiegeld worden in het water. Zeker als je aan het zwemmen bent, dan zit je daar echt Middenin. Zo fijn!

Ik kan daar echt zo van genieten, even koffie aan het water.

Nichtje Fie werd 5 en kreeg een zeemeerminnenstaart. Wat cool zeg!


Gewoon nog maar wat plaatjes van het water, ik krijg er zelf nooit genoeg van, hopelijk jij ook niet (anders klik je maar weg ;))


De kippen en haan zijn gewend aan de nieuwe slaapplek van de haan en verzamelen daar 's morgens voor het eten. De kuikens zijn al groot en ik denk dat de twee witte allebei haantjes zullen worden. Als dat maar goed gaat straks....


Prachtige zonsondergang. Cadeautje aan het einde van de dag.


Isa stuurde een fotootje, die was nog even naar Reuring met vriendinnen. Gezellig dat ze ons dan een beetje op de hoogte houdt in de familie app groep.


Zomereten: veel kleur. Daar word je toch blij van?


Tijd van de toetsweken. Het is…

Summer Breek in Etersheim 2017

Op het laagste punt van Nederland, bij de molen - 'mijn' molen - speelt de derde editie van Summer Breek. Een soort Oerol in de polder. De Parade, maar dan rustig en niet zo commercieel. Obscure bandjes (voor mij dan, ik ben geen echte muziekkenner), theater, gekke dingen. 
Een echte festivalganger ben ik niet, ik kan niet goed tegen grote mensenmassa's, maar dit festival is een pareltje in de modder. En dit jaar was het prachtig weer! Vrijdagavond gingen we met zijn drietjes, op de fiets.

Even lekker wat eten (en meteen de kas spekken, want hartstikke duur, maar ja, veel subsidie krijgen ze niet en zo halen ze toch wat geld binnen).


Het was rustig, zeker in het begin van de avond. Ik gun Summer Breek meer publiek, al was de sfeer ook nu ontzettend goed. Eén groot vakantiegevoel.




De zwaaiende handjes achter de gevaarlijke sloot.

Een rij van figuren met zweefhoofd gemaakt van in plastic verpakt huisvuil.


Strike a pose.


Ik vond het heerlijk. Het zonnetje, overal rond struin…

Walk with me, loop je een eindje mee?

Loop je een eindje mee door de tuin? Het is zo'n mooie avond, met dat zachte goudkleurige licht. Door mijn 'pak-nog-minder-mijn-telefoon-experiment' neem ik deze keer mijn echte camera weer eens mee. En eerlijk is eerlijk, hoe mooi de foto's van mijn Samsung ook kunnen zijn, dit is toch wel net even een tikkie mooier. 
Door mijn camera kijk ik extra goed naar alles om me heen. De zachte haartjes van de planten, stuifmeelkorrels, de voelsprieten van een vlinder, hoe de kleur verandert als je je blik verandert van met de zon mee naar tegen het licht in. En niet alleen mijn ogen, ook mijn andere zintuigen zet ik goed aan het werk. Het ruikt zo lekker, in de avond in de tuin. De geur van lavendel, van de vlinderstruiken. En het al beetje vochtige gras aan mijn voeten (met hier en daar een naaktslak, ieuw!), het windje dat door mijn haren waait.
Ik ben een bofkont, dat ik hier woon. Maar wel een bofkont die dat heel goed beseft en er misschien wel meer dan wie ook van kan …