Nagellak

Ik zei het al eerder, Isa staat niet zo vaak meer op de foto. Kennelijk hoort het bij het leven van mijn tienjarige, dat ze vooral haar eigen weg gaat en leuke dingen plant met vriendinnen. Als ik haar plannen en schema soms hoor, dan tetteren mijn oren. Dan gaat ze weer logeren bij die vriendinnen van de manege, en zwemmen met andere vriendinnen. Of ze gaan spelletjes doen en een film kijken. De pony halen bij de buren en 'm verzorgen en ermee lopen. Koekjes bakken, of een cake. Samen op de computer. Foto's maken van elkaar. Elkaars nagels lakken. Kletsen. 

Heerlijk, van die dingen die je als tienjarig meisje doet.



En stiekem ook wel fijn, ze regelt het voornamelijk zelf. Vraagt wel aan ons of het kan en mag, want omdat we zo afgelegen wonen, zijn wij dan wel de brengers en halers, als het gaat om de vriendinnen die wat verder wonen. Maar de tijd is voorbij dat wij moesten bellen en het moesten regelen.

Het enige jammere is dat wij haar amper meer zien. Gelukkig gaan we komend weekend een heel weekend met zijn vieren op pad. En 's avonds in bed kom ik bij haar liggen en lezen we uit een heel spannend boek, onderbroken door verhalen (want tegen de tijd dat ze moet slapen, komt ze opeens los en wil ze wel van alles vertellen ;)). Of we gaan samen even de stad in en met haar kleedgeld en zakgeld leuke dingen kopen. Iedere keer een potje nagellak erbij. Waarmee ze dan mijn nagels weer wil lakken. En keurend zegt dat ik er leuk uitzie, maar eigenlijk mijn zwarte broek aan had moeten doen.

Tienjarige meisjes....

1 comment:

Monique Swagemakers said...

hihihi lief he die 10jarige meisjes!! Leuk logje!!!

Dit vinden anderen leuk nu