Skip to main content

Halloween in HLDVN

In HLDVN (het leukste dorp van Nederland), waar Francine woont, was vanavond de Halloweenspeurtocht. Daar moesten we heen! Ik heb er zelfs mijn favoriete pilatesavond voor afgezegd. Lotte was de hele dag al een beetje zenuwachtig en ook Isa was er helemaal klaar voor, samen met een vriendin van haar.

Het was ontzettend druk, zo druk dat we Francine & family niet terug konden vinden, maar goed, heel veel ruimte voor gezellig kletsen was er toch niet, met alle enge dingen en een Lotte die zich klemvast aan mij gezekerd was. Isa vond het helemaal niet eng, alleen gilde ze af en toe wel heel erg hard. 

Maar oh, HLDVN is echt met recht HLDVN. Wat had iedereen er een werk van gemaakt. In alle straten en steegjes stonden kaarsen en vuurpotten. Iedereen was verkleed, overal klonk gegil en muziek. Mensen wezen ons de goede weg en in ruim anderhalf uur werden we het hele dorp doorgeleid. Langs heksen, skeletten die een optreden gaven (er speelt er een viool, riep Lotte, die dat zelf ook zo graag wil), engerds met messen, een spokendisco, spinnenwebben en andere horrorfiguren. Mijn hart sloeg regelmatig over, al was het maar door Lottes hand die me zo heel erg hard kneep af en toe.

Echt geweldig!


















 Helemaal klaar voor het Hoofd-gerecht!





Comments

Jolanda said…
Alleen de foto's al vind ik eng!!! Niks voor mij! Hoe leuk ik het ook vind dat ze het organiseren met elkaar. Mij niet gezien!
Francine said…
Wat leuk dat jullie er waren! Ook al konden we jullie in de mensenmassa niet vinden.

En weet je wat ook? Ik heb vrijwel PRECIES dezelfde foto's gemaakt.

WIj kijken hetzelfde :)
Anonymous said…
Ja, wat grappig dat jullie dezelfde foto's hebben gemaakt!!
Leuk feest!!
XSuus
Geweldig!!! En bij de 1e foto zag ik gisteren een leuke tekst; when you fly don't text.

Dit vinden anderen leuk nu

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

Summer Breek in Etersheim 2017

Op het laagste punt van Nederland, bij de molen - 'mijn' molen - speelt de derde editie van Summer Breek. Een soort Oerol in de polder. De Parade, maar dan rustig en niet zo commercieel. Obscure bandjes (voor mij dan, ik ben geen echte muziekkenner), theater, gekke dingen. 
Een echte festivalganger ben ik niet, ik kan niet goed tegen grote mensenmassa's, maar dit festival is een pareltje in de modder. En dit jaar was het prachtig weer! Vrijdagavond gingen we met zijn drietjes, op de fiets.

Even lekker wat eten (en meteen de kas spekken, want hartstikke duur, maar ja, veel subsidie krijgen ze niet en zo halen ze toch wat geld binnen).


Het was rustig, zeker in het begin van de avond. Ik gun Summer Breek meer publiek, al was de sfeer ook nu ontzettend goed. Eén groot vakantiegevoel.




De zwaaiende handjes achter de gevaarlijke sloot.

Een rij van figuren met zweefhoofd gemaakt van in plastic verpakt huisvuil.


Strike a pose.


Ik vond het heerlijk. Het zonnetje, overal rond struin…

Daily life in week 29: een beetje vakantie in iedere dag

Terug uit Slovenië en weer thuis bij mijn eigen gekke lieve mensen. Spelletje doen in de tuin, kijken naar de ondergaande zon, beetje onkruid trekken en alle bloemetjes vriendelijk toespreken. Het zijn de fijne dingen in het leven.

Zomer in Nederland. Laatste 'echte' werkweek, maar het voelt al als vakantie. Een paar uurtjes eerder stoppen en met zijn vieren nog even op pad. Ik had gelezen over het stadsstrand bij Zaandam en was benieuwd. Helaas bleek het gesloten te zijn, maar we lieten ons niet ontmoedigen en reden door naar Wormerveer, waar je ook zo heerlijk aan het water kunt zitten. Drankje, bitterballetje, lekker bijkletsen met zijn viertjes en ons verheugen op binnenkort: de roadtrip door Californië!



Na het werk lekker in de tuin kroelen met Rocky die nogal opdringerig kan zijn.

Avondwandeling door het dorp, waar er een filmset is opgebouwd. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke film er werd gedraaid, maar ik snap ze. Het is een bijzonder mooie locatie.


Dag zon, be…