Skip to main content

Begin oktober in mijn Iphone

Zomaar wat losse stukjes van de afgelopen 10 dagen. Plaatjes, omdat ik even stil stond bij het moment. Het leven gaat zo snel. Voor mij werkt het goed om af en toe echt stil te staan. De auto op de rem. Bewust kijken, focussen, klikken en opslaan dat moment. Zowel figuurlijk als letterlijk. 

Volgens mij is het dit weekend het Thanksgivingweekend in Amerika. Dat hebben we niet hier, in Europa, in Nederland. Maar ik give iedere dag wel thanks aan de mooie dingen die ik zie. 

Vroeg op en de zon zien opkomen, met opvliegende vogels.


Bij het stoplicht wachten en de zon de lucht goud zien kleuren.

Stralen van de zon.


Een middag in oktober. 29 graden. Wat lijkt dat alweer lang geleden.


's Avonds voorlezen. De boeken van Janneke Schotveld zijn een lust voor het oor. Heerlijk om te lezen en om te zien hoe Lot van het verhaal geniet. Altijd fijn, zo even naast haar bed zitten, zo'n rustmoment, na de hectiek van het eten, opruimen en de werkdag van je afschudden. Even niet denken aan het lijstje in mijn hoofd met alle dingen die ik 's avonds nog wil doen en moet doen. Maar gewoon zitten op dat gekke paarse plastic stoeltje en samen duiken in het verhaal en ons onderdompelen in een andere wereld.

Dankbaar ook voor hardlopen. Het gaat zo fijn de laatste tijd. Waar ik dit voorjaar niet vooruit kwam, boek ik nu iedere week weer vooruitgang. Het is zo heerlijk om in de ochtend een nieuwe route te lopen. In mijn eigen cadans padonppadonk door de polders. En dan het euforische gevoel erna. Echt, de beste stap die ik zette, al bijna 5 jaar geleden.

Ze vliegen samen op. Op weg naar?

 Lotte in het speeltuintje bij het zwembad. Verbaasd dat alles zo gekrompen is. Vroeger, toen Isa zwemles had en ik Lotte mee moest nemen, gingen we vaak naar dit speeltuintje en was alles veel groter in haar ogen.

Weer zo'n fijne ochtend hardlopen. Eerst een fietstocht in de ochtendmist.

Met glinsterende spinnenwebben overal.


En dan weer een nieuw pad ontdekken. Dwars door het weiland.

Na het lopen uithijgen op de dijk en uitkijken over het zilveren water.



De schaal met herfstvondsten.


Het is echt herfst. Dat vind ik wel jammer van in de polder wonen. Weinig bos en bomen. Terwijl ik dat zo prachtig vind, dat rode en gele blad.

Avondje in Amsterdam, lekker even struinen door de Jordaan.





En heerlijk eten met een vriendin in de Mazzo.


En ja hoor, weer zo'n loopje. 12,3 km achter de rug. Trots en blij.

Na het babyknuffelen afgelopen week kwam ik in de file. Het stond stil, ik zag ambulances voorbij komen. En omdat ik die ochtend al ruim 2,5 uur had gedaan over een stuk van een uur, besloot ik de snelweg te verlaten en bij mijn vader en Hannie langs te gaan. Ik viel met mijn neus in de boter: er werden heerlijke mosselen gemaakt. Wat een bof om zo onverwachts terecht te kunnen en te genieten van een gezellige avond samen.

En een stukje jeugdsentiment: het suikerkannetje. Met drukknop, waardoor de suiker eruit valt. Uren heb ik hiermee gespeeld als kind.

Mijn vadertje. :)

Met de meisjes knutselen. Weer de tolletjes maken, die we een tijd geleden hadden gemaakt. Ik wist niet meer hoe, maar gelukkig hadden we toen een filmpje op Youtube gezet. Zo schattig om Lottes stem ook weer terug te horen!


De laatste maand zo ongeveer eet ik gezond. We eten altijd al best redelijk gezond, maar nu probeer ik er nog meer op te letten. Meer onverwerkte producten, volkoren, zilvervlies, linzen, en zoals nu kikkererwten. Veel groente, minder vlees, vaker vis. Geen chips meer tussendoor, maar lekkere noten. Minder snoepen, minder alcohol. Tussendoor lekker groente en fruit in plaats van zoetigheid. Ik voel me er erg fit bij. Bovendien was dit superlekker:

Salade van kikkererwten, citroensap, lenteuitje, rucola
Gewokte spinazie met knoflook en beetje zure room
Visschotel met kabeljauw, op bedje van tomaatjes, pesto en olijven.

En om het weekend en de herfst te vieren een heerlijk Herfstbokje. De eerste van het jaar. Ik lag meteen knock out :).



Comments

wilmi said…
Mooi logje hoor! Heerlijke foto's, zo lekker gewoon en toch bijzonder mooi! Het leven vastleggen, de dag vastleggen, je bent er aardig goed in geworden. En dan dat hardlopen, men, ik ben jaloers op je!!
Supers, vasthouden als het kan, en blijven genieten van alles om je heen...
Oh, en die babyfoto's...mmm...smelt ;)
Anonymous said…
Mmmmmm, dat bordje van Mazzo ziet er errug lekker uit.
XSuus

Dit vinden anderen leuk nu

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

Summer Breek in Etersheim 2017

Op het laagste punt van Nederland, bij de molen - 'mijn' molen - speelt de derde editie van Summer Breek. Een soort Oerol in de polder. De Parade, maar dan rustig en niet zo commercieel. Obscure bandjes (voor mij dan, ik ben geen echte muziekkenner), theater, gekke dingen. 
Een echte festivalganger ben ik niet, ik kan niet goed tegen grote mensenmassa's, maar dit festival is een pareltje in de modder. En dit jaar was het prachtig weer! Vrijdagavond gingen we met zijn drietjes, op de fiets.

Even lekker wat eten (en meteen de kas spekken, want hartstikke duur, maar ja, veel subsidie krijgen ze niet en zo halen ze toch wat geld binnen).


Het was rustig, zeker in het begin van de avond. Ik gun Summer Breek meer publiek, al was de sfeer ook nu ontzettend goed. Eén groot vakantiegevoel.




De zwaaiende handjes achter de gevaarlijke sloot.

Een rij van figuren met zweefhoofd gemaakt van in plastic verpakt huisvuil.


Strike a pose.


Ik vond het heerlijk. Het zonnetje, overal rond struin…

Daily life in week 29: een beetje vakantie in iedere dag

Terug uit Slovenië en weer thuis bij mijn eigen gekke lieve mensen. Spelletje doen in de tuin, kijken naar de ondergaande zon, beetje onkruid trekken en alle bloemetjes vriendelijk toespreken. Het zijn de fijne dingen in het leven.

Zomer in Nederland. Laatste 'echte' werkweek, maar het voelt al als vakantie. Een paar uurtjes eerder stoppen en met zijn vieren nog even op pad. Ik had gelezen over het stadsstrand bij Zaandam en was benieuwd. Helaas bleek het gesloten te zijn, maar we lieten ons niet ontmoedigen en reden door naar Wormerveer, waar je ook zo heerlijk aan het water kunt zitten. Drankje, bitterballetje, lekker bijkletsen met zijn viertjes en ons verheugen op binnenkort: de roadtrip door Californië!



Na het werk lekker in de tuin kroelen met Rocky die nogal opdringerig kan zijn.

Avondwandeling door het dorp, waar er een filmset is opgebouwd. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke film er werd gedraaid, maar ik snap ze. Het is een bijzonder mooie locatie.


Dag zon, be…