Skip to main content

1 oktober, herfst of zomer?

Vanmorgen was het gras nog bedekt met heel veel druppels.




Maar er was al een verwachtingsvolle warmte te voelen. Een beetje heiïg was het. De horizon was zoek.



 Natuurlijk werd ik ook bij deze ochtendwandeling weer gevolgd door de mauwende poes.
 Hoogzomer lijkt het.
 Of toch herfst?

De tuin is nog zo mooi in dit licht. De afgelopen weken heb ik er weinig meer aan gedaan, maar er bloeit nog zoveel en dat onkruid ertussen, nou, dat vergaat in de winter wel weer.


's Middags een fietstochtje maken.


En een wandeling door het weiland. Of eh, wandeling.....


 Lotte gaf me balletles en zo dansten we samen over het gras.



Weer terug in de tuin was het chillen geblazen.


 Lotte en Joost gingen grasmaaien en op pad met de metaaldetector. Kijken of er wat te vinden was in de prut uit de sloot. Met een parasol, want ze had het zo warm!

Tijd voor een koekje en wat drinken.


En een potje beach bal.

Aan het einde van de middag was de tuin zo mooi, in dat zachte licht. We liepen nog een rondje.
 


En dan zie je dat het toch wel echt herfst is.

Ons bloemenveldje is bijna uitgebloeid.

Bijna, maar nog niet helemaal. En dan te bedenken dat ik in het voorjaar nog dacht dat het mislukt was.



Het lijkt wel een champignonkwekerij op sommige plekken in de tuin. Lijkt me zo leuk om er echt verstand van te hebben en dan paddestoelen van eigen kweek te kunnen eten.

Ook ons andere bloemenveldje was toch meer dan een verzameling brandnetels.











Er waren zelfs nog weer nieuwe frambozen.


Ik plukte een omvergewaaide gladiool en ben zelf ook tamelijk verwaaid en verfomfaaid.


Lotte vindt 'm zo mooi, de bloem en wil er op alle manieren mee op de foto. Zij maakte ook de foto's van mij.




En dan tegen 7 uur is eindelijk Isa weer thuis. Als je goed kijkt, zie je haar voorbij racen.

Kaarsjes aan. Joost heeft een feestmaal gemaakt, ossenhaas van de bbq.



Want een feestje, dat is het. Wat een geweldig mooie dag!

Comments

inge said…
oh, jullie hebben ook goed genoten zeg! vandaag was zooooo heerlijk ^^ gisteren trouwens ook al!
Wat is het leven thuis en en er omheen toch waardevol...

Geniet van je zondag!
Liefs,
Jolanda said…
Jaaa! Een feestje! Dat was dit weekend. Hier ook. :-D
Anonymous said…
Het is herfst maar wat voelde deze week als zomer zeg!!Fantastisch!!!
XSuus

Popular posts from this blog

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

April doet wat ie wil. En mei ook

Dit zijn Joost en Lotte.  Joost spaart auto's. Net als vroeger. Alleen zijn ze nu groter. Lotte vindt het wel grappig. Ik ook. Vooral deze leuke nieuwe. Mijn lievelings op het moment!

We gingen er een stukje mee touren.



Naar de molen, waar muziek was. Met weinig bezoekers, want het was KOUD!





Gelukkig had ik mijn eigenwijsheid laten varen en mijn echte winterjas weer van zolder gehaald. Mijn tussenjas (die eigenlijk de afgelopen weken ook niet voldeed) trok het echt niet meer, die koude wind.

Gelukkig konden we er wel om lachen. Hoe kan dat ook anders, in zo'n grappig autootje.

Herfstvakantiedingen doen: Bowlen met het gezin + aanhang. Gezellig avond, vooral het laatste potje, want toen won ik ;).


Wandelingetje.


En toen was het opeens warm. Gek genoeg maar op een paar plekjes in onze tuin. Hier achter de caravan op de camping zelfs zo warm dat ik binnen no time al mijn kleren uit had gedaan en in mijn ondergoed in de zon zat te lezen. Zo lekker!

Lotte voegde zich bij me. Ze ha…

Week 16: dingen uit deze tijd

Wat maakt het dagelijkse leven fijn deze dagen? In de opmars naar het 'echte' warme voorjaar word ik blij van veel dingen. Niet alleen de belofte van de komende warmere maanden, maar juist ook dit grillige aprilweer heeft zijn charme. Groeiseizoen.
Nieuwe plannen. Joost recyclete een oud bad tot hot tub to be. Kwestie van straks een vuurtje onder stoken en dan in bad uitzicht op de ondergaande zon. Hoe cool is dat nu weer?

De zon is alweer zo vroeg op dat ik 'm niet meer op zie komen. Al voor half 7 en dan lig ik nog in mijn bedje. Maar ik begin de dagen wel bijna altijd aan het IJsselmeer. Als ik de dijk opklim, de ganzen nu met hun ganzenkuikens, zie wegvluchten, de wolken boven het water zie hangen, dan weet ik dat het goed is.



De liefste kat van de wereld deze knorrie, eh, Rocky. Hij snurkt zo hard en kan zo goed luieren. 

Zo'n fijn stukje vind ik dit. De lage polder met de molen. Als kind speelde ik hier af en toe bij kennissen van de ouders van een vriendin, die…

Klik om verder te bladeren in mijn blog

Show more