Skip to main content

Scrapweekend

Het is herfst. De dagen worden zienderogen korter. De laatste bladeren zijn van de week tijdens de stormen zowat in een dag van de bomen geblazen. Tijd om naar binnen te gaan. Om met vriendinnen te genieten van leuke dingen. En dat deden we.




Vrijdagavond kwamen ze en binnen no time stond het huis vol met bakken, koffers, tassen, spullen. Maaike ging koken en Andrea maakte beslag voor heerlijke muffins. We schonken een wijntje in, staken de kaarsjes en het vuur aan en het werd behaaglijk warm in huis. En dan vooral van de vriendschap en gezelligheid.




Want wat was het weer een heerlijk weekend. Een warm bad, met leuke mensen samen zijn, mooie dingen maken. Me op vakantie voelen in mijn eigen huis, omdat iedereen gewoon lekker alle lades en kasten opentrekt en nog wat inschenkt. Heerlijk is dat, zo samen zijn en allemaal ook gewoon lekker jezelf zijn, niks hoeven en alles mogen. De draad weer oppakken en bijpraten, bijlachen en ja hoor, we blijven vrouwen, bijhuilen, maar daarna gewoon nog maar een glaasje inschenken en weer lachen. Heerlijk op commando horen "wat is het hier netjes opgeruimd!" en 's avonds aanschuiven bij heerlijk eten.
In het donker bubbelen in het bubbelbad en de warme straal onze schouders laten ontspannen.




Wat zijn jullie allemaal leuk en wat was het leuk! Echt zo'n weekend waar je weer helemaal energie van krijgt! (en voor mooiere foto's en verhalen moet je maar snel bij Francine kijken).

Comments

Fleur said…
Jaha dat heb ik gedaan. Maar jouw verhaal en foto's zijn óók heel mooi.
Heerlijk Jo, en super fijn. Kon je wel even gebruiken zo.
X
femke said…
Jaa, ik zat gewoon te wachten op je verslagje en de foto's! Nu snel naar Francine!
Anonymous said…
Wat fijn dat jullie elkaar hebben gevonden!!Echt heerlijk.
Ik hoop dat jij er helemaal van opgeknapt bent, VAST!!
En wat een leuke waxinehoudrs heb je. BG doilies soms? Erg leuk bedacht!!
XSuus
Angelique said…
Heerlijk!
Hopelijk heeft de gezelligheid alle ziektekiemen definitief weggejaagd.
Monique said…
Ziet er geweldig sfeervol uit. wat heb je een zalig huis voor zo'n vriendinnenweekend en natuurlijk een zalige vriendinnengroep!

Dit vinden anderen leuk nu

Week 22: Zomer in Holland

Terug uit Spanje is het in Nederland zeker zo zomers. Wat een feestje is het leven dan. In de zomer voelt het alsof de dagen allemaal vakantie zijn, ook al moest ik gewoon weer werken.

Fijne dingen uit deze week: een heerlijke salade, weer zin in veel groen na alle tapasachtigheden.


Een stralende lupine.

Kijken bij springles van Isa en Fleur.




Waar het veulentje heel graag ook mee wil doen. Hij stond te trappelen van ongeduld.




Genieten van de papavers.


En ein-de-lijk durfde ik dan te zwemmen. Wat was het lekker!



Weet je nog mijn hele verhalen over de Springsnow? Wat blijkt? Hier in de buurt zijn zo'n beetje alle bomen iepen en de twee grote bomen aan ons hek laten heel wat zaadjes los. Springsnow in onze eigen tuin. En in ons huis, want die blaadjes dwarrelen vrolijk naar binnen.


Doorkijkje.


Nieuwe hobby: strandjutten. Is Joost mee begonnen toen ik in Spanje was. Hij heeft een mooi dioramakastje gemaakt en nu gaan we vaak 's avonds nog even een rondje doen om mooie spulletjes …

Random Weekendness

Wat random plaatjes van het afgelopen weekend. De zomer is in Nederland hoor. De langste dagen en kortste nachten. Alsof je dubbel zoveel tijd hebt, met de hele avond nog om lekker buiten te zijn. 

Snackje tussendoor. Dol op kleur. Zo'n regenboogbordje maakt me blij. (en is nog best gezond ook, al vind ik het vooral lekker)

Goede-moeder-punten +1. Ik naaide een knoopsgatdraadje (hoe heet zoiets) aan de jumpsuit van Isa. Tadaaaa.


Vuurtje stoken in de tuin en lekker kletsen samen. Het leven is mooi.

Zwanen op bezoek op ons strandje.

Klustijd! Ik schilderde het muurtje. Netjes weer!



Uitzicht vanaf de bank. Mooi om te volgen hoe de zon steeds verder naar rechts ondergaat. Deze dagen achter de bomen, maar in de winter is het een heel stuk naar links en zie je de zon echt in de horizon wegzakken.

Pizza oven aan voor gegrilde kip met vrienden.


Net een filmset.

Hoera! Het gips mocht eraf! Blije Lot met een gek wit dun armpje!


Weer het hardlopen opbouwen. Had/heb een irritant soort blessu…

Week 23: Loungen en op kamers

Hard werken in de tuin moet natuurlijk ook afgewisseld worden met chillen en relaxen. Joost timmerde met een vriend een geweldige loungebank, die ik met oude kussens omtoverde in een zalige plek.

Heel veel tijd om erop te zitten heb ik niet. Heb ik ook de rust meestal niet voor, ik ben liever lekker bezig. Met dit onkruid in het gras bijvoorbeeld. Iedere dag steek ik er wel een paar honderd uit. Zo krijgt hopelijk het omringende gras de kans om beter uit te groeien.


Iedere dag een paar keer een rondje om te genieten van alle moois. Juni is wel de perfecte maand voor de tuin zeg!

Ik lees een prachtig boek uit.




En dan. Op kamers.... Niet een van de kinderen, wel de haan, die al om 5 uur zo hard begint te kukelen dat we er allemaal wakker van worden. We hebben een hok gekregen, dat we bij de caravan neerzetten. Iedere avond til ik voor ik ga slapen de haan uit zijn eigen hok en breng hem naar zijn kamer, met een of twee hennetjes, anders is hij ook maar zo alleen. Kunnen ze daar mooi he…