Skip to main content

Een verjaardagsmorgen

's Nachts mogen blijven liggen, terwijl Joost er uit gaat voor huilende Lottes.
's Morgens uitslapen en nog even in bed rustig wakker worden, terwijl het beneden zo gezellig klinkt. Ze zijn aan het oefenen met verjaardagsliedjes.

Als ik roep dat ik wakker ben, word ik bestormd door twee meisjes en een man die me bedelven onder de kusjes. Ik moet daarna naast de verjaardagsstoel zitten (die ligt vol met cadeautjes) en van alles uitpakken. Een tekening van Lotte van "de grote pop van de Efteling" (is heel wat, want dat vindt ze het engste wat er is), een mooie tekening van Isa met een prachtig zelfgekleid beertje, waar ik gisteren zo van stond te kijken en waar ze zo trots op was, maar die ze toch aan mij wilde geven omdat ik 'm zo mooi vond. Een heel mooi melkopschuimapparaatje van de meisjes. En, als klap op de vuurpijl een supercadeau van Joost. Al maanden was hij stiekem in de weer. Ik begon bijna te denken dat hij een affaire had, zo vaak moest hij even weg "voor je verjaardag". Wat 't was? Een zelfontworpen ring. Onze liefde gesymboliseerd in een roos en de maan. Lotte Roos en Isa Luna, onze kinderen, onze liefde. Ik was echt ontroerd!

Comments

Patricia said…
Gefeliciteerd meid! En wat een geweldige ring, echt heel mooie...vooral de gedachte erbij...
Zelfs ik raakte er ontroerd van. Wat een lieve man heb je toch!
Fleur said…
Jo, ik wilde je al helemaal gaan spammen, omdat je vandaag jarig bent! GEFELICITEERD!!!! Wat een ontzettend mooi begin van een prachtige dag! Oh, die ring; helemaal geweldig! Die Joost, die kan het allemaal wel he?! Wat ben jij ontzettend speciaal voor hem..... dat moet ontzettend heerlijk voelen.

Ik (en al je andere forum vriendinnetjes) moet steeds denken aan toen je 30 werd (toch?) met al die soep! Wat dat betreft is leeftijd, of eigenlijk 'ervaring' een zegen. Je weet steeds beter hoe je in elkaar zit, wat je blij maakt en wat niet. Dat je de dingen steeds meer leert te accepteren en te waarderen. Ben benieuwd of je nog veel visite krijgt en of er nog soep op het menu staat.

Hele fijne dag meid en ik ben blij dat ik je ken!
Dikke kus
Fleur
maaikev said…
wat een prachtig kado en wat een superring
heel gaaf van harte gegefeliciteerd!!!
gr Maaike
Susan said…
Gefeliciteerd, lieve Jo!
Angelique said…
Van harte gefeliciteerd Jolanda!!!

En wat een supersupersuperlievemooieontroerende ring!!!!!

Mijn complimenten voor Joost!

Groetjes Angelique
Goh, jij bent ook jarig vandaag, net als mijn wederhelft! En wat een schitterend kado zeg, geweldig, dat symboliseerd iets heel moois en kostbaars!
Anonymous said…
Wat supermooi, die ring! Wat ontzettend lief van Joost dat hij dat voor je heeft gemaakt!!

Mirjam :o)
Francine said…
GEFELICITEERD LIEVE JOJO!
Jolanda said…
Alsnog gefelicteerd!!!
En doe mij ook zo'n man die zoiets fantastisch moois ontwerpt.....

Dit vinden anderen leuk nu

Donkere wolken en een eiland in het IJ

Na het eten, na de koffie. Joost en ik kijken elkaar aan, 'nog een stukje lopen samen?'
We rijden een stukje verderop langs de dijk en zetten de auto bij de camping neer. Als we de dijk overlopen zien we enorme donkere wolken onze kant op komen. Een machtig mooi gezicht.


We lopen een rondje, langs een zielig konijn met een enorme tumor op zijn borst, dat stilletjes in het gras zit. Langs wuivend riet en opvliegende spreeuwen. Hier en daar een spetter, en als we bijna weer terug zijn, barst de bui los. Dikke druppels kletteren op ons hoofd. We hebben de wind in de rug en laten ons maar natregenen.


Op weg naar huis zien we de zon weer tevoorschijn komen. En thuis wacht een verrassing.


We drogen ons snel af en trekken droge kleren aan. Ik zet een kopje thee. En verder kijk ik alleen naar het prachtige licht. Niets meer nodig verder.




Andere avond, zelfde mooie Hollandse luchten.


Ook weer een wandelingetje op de dijk, met prachtige wolken.



En dan de volgende morgen beginnen met ko…

Summer Breek in Etersheim 2017

Op het laagste punt van Nederland, bij de molen - 'mijn' molen - speelt de derde editie van Summer Breek. Een soort Oerol in de polder. De Parade, maar dan rustig en niet zo commercieel. Obscure bandjes (voor mij dan, ik ben geen echte muziekkenner), theater, gekke dingen. 
Een echte festivalganger ben ik niet, ik kan niet goed tegen grote mensenmassa's, maar dit festival is een pareltje in de modder. En dit jaar was het prachtig weer! Vrijdagavond gingen we met zijn drietjes, op de fiets.

Even lekker wat eten (en meteen de kas spekken, want hartstikke duur, maar ja, veel subsidie krijgen ze niet en zo halen ze toch wat geld binnen).


Het was rustig, zeker in het begin van de avond. Ik gun Summer Breek meer publiek, al was de sfeer ook nu ontzettend goed. Eén groot vakantiegevoel.




De zwaaiende handjes achter de gevaarlijke sloot.

Een rij van figuren met zweefhoofd gemaakt van in plastic verpakt huisvuil.


Strike a pose.


Ik vond het heerlijk. Het zonnetje, overal rond struin…

Daily life in week 29: een beetje vakantie in iedere dag

Terug uit Slovenië en weer thuis bij mijn eigen gekke lieve mensen. Spelletje doen in de tuin, kijken naar de ondergaande zon, beetje onkruid trekken en alle bloemetjes vriendelijk toespreken. Het zijn de fijne dingen in het leven.

Zomer in Nederland. Laatste 'echte' werkweek, maar het voelt al als vakantie. Een paar uurtjes eerder stoppen en met zijn vieren nog even op pad. Ik had gelezen over het stadsstrand bij Zaandam en was benieuwd. Helaas bleek het gesloten te zijn, maar we lieten ons niet ontmoedigen en reden door naar Wormerveer, waar je ook zo heerlijk aan het water kunt zitten. Drankje, bitterballetje, lekker bijkletsen met zijn viertjes en ons verheugen op binnenkort: de roadtrip door Californië!



Na het werk lekker in de tuin kroelen met Rocky die nogal opdringerig kan zijn.

Avondwandeling door het dorp, waar er een filmset is opgebouwd. Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke film er werd gedraaid, maar ik snap ze. Het is een bijzonder mooie locatie.


Dag zon, be…